pbn24banner

جامو و کشمیر شاهد رونق گردشگری است، بیش از 3 هزار گردشگر در گلمارگ در فصل زمستان ازدحام می کنند.

[ad_1]

دهلی نو: بخش گردشگری جامو و کشمیر پس از همه‌گیری کووید-19 که باعث شکست شدید صنعت در قلمرو اتحادیه شد، نشانه‌هایی از احیای مجدد را نشان می‌دهد.

از آوریل 2021 تاکنون بیش از 6 میلیون گردشگر از این دره دیدن کرده اند که از این تعداد بیش از 3 لک در گلمرگ در فصل زمستان ازدحام کرده است. در حال حاضر روزانه حدود 3000 تا 4000 گردشگر به کشمیر وارد می شوند و بیشتر آنها از گلمرگ، پیست اسکی معروف کشمیر دیدن می کنند.

با مشاهده هجوم زیاد در چند ماه گذشته، بخش گردشگری نیز در حال آماده شدن برای فصول آینده است و برنامه‌های ویژه‌ای تدوین شده است تا تعداد گردشگرانی که از UT بازدید می‌کنند کاهش نیابد.

موج کووید-۱۹ قرار است از اواسط فوریه در جایی فروکش کند و ما انتظار داریم که جریان گردشگران در آن زمان افزایش یابد. همچنین برنامه ریزی کرده ایم که در فصل بهار که موج فروکش می کند، تجربه جدیدی به گردشگران بدهیم.»

با پوشاندن گلمرگ در پتوی سفید برفی، گردشگران کاملاً آماده شده اند تا با شرایط آب و هوایی کنار بیایند. بسیاری از پیست های پوشیده از برف و اسکی، تله کابین و سورتمه سواری لذت می برند.

به دلیل همه‌گیری، دره در دو فصل متوالی گردشگری متحمل خسارات زیادی شده است. طبقه بودجه، یعنی 70 تا 80 درصد از کل گردشگران ورودی کشمیر، به شدت تحت تأثیر امواج کرونا قرار گرفت. اما اکنون، تمام هتل‌های گلمرگ از نوامبر 2021 اشغال شده‌اند و احتمالاً رزروها تا پایان مارس 2022 ادامه خواهند داشت.

این امر به ویژه باعث ایجاد اشتغال هنگفت برای مردم محلی شده و بارش مداوم برف نیز برکتی برای تجار بوده است.

ضمیر احمد، یک راهنمای گردشگری، گفت که بارش برف زمانی که گردشگران می شنوند که برف می بارد، سود زیادی دارد.

آمل که از بمبئی آمده بود اظهار داشت که در عمرش چنین برفی ندیده است.

نه تنها گردشگران، بلکه مردم محلی نیز در گلمرگ کمپ می زنند.

حماس، یک اسکی باز محلی، گفت: “این مکان زیبایی است. ما از بازی با برف و اسکی بسیار لذت می بریم.”

تلویزیون زنده



[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما