pbn24banner

روش مطالعه ادبیات & مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی علیرضا افشار

این کتابها با جمع آوری مطالب و مباحث مختلف ادبیات فارسی و طراحی سوالات تستی متنوع انتخاب مناسبی برای موفقیت در کنکور سراسری خواهند بود. رتبه های برتر کنکور و افرادی که توی این زمینه تجربه دارن برای خوندن لغات زبان روش های متفاوت و به دردبخور زیادی رو برای زبان در کنکور پیشنهاد دادن که ما اونا رو جمع آوری کردیم تا در اختیار شما قرار بدیم. سوالاتی که ساده هستند رو بچه هایی که میخوان یک رتبه معمولی بگیرن بخونن یعنی نصف دستور زبان رو شما میتونین بخونین حتی اگه رتبه خوب نخواید افرادی که میخوان رتبه زیر ۱۰۰۰ و زیر ۲۰۰۰ کسب کنن باید دستور زبان رو فول بخونن.

بعضی از دستور زبان ها ساده هستند و سوال سنگینی ازشون نمیاد مثلا یک سوال میدن با یکسری ابیات و از ما میخوان که نقش فلان کلمه رو تشخیص بدین. از آرایه ۴-۵ تا تست توی کنکور مطرح میشه. برای آرایه ادبی هم به صورت روزانه تست حل کنید و البته خیلی صبور باشید. ببینید آرایه ی ادبی شاید بگم سخت ترین بخش ادبیات هستش تو کنکور فارسی هستش تو کنکور اما یه چیزی یادتون باشه عرصه ی کنکور یه عرصه ای هستش که سؤالات معمولا در محدوده ی کتاب درسی میچرخه سعی کنید که آرایه ادبی هایی که تو کتاب درسی رو بلد باشید مثلا بخش ایهام آرایه ادبیایهام سخت ترین آرایه کنکور باشه شاید ولی شما اگه کل لغت هایی که توی کتاب درسی داده و ایهام دارن اگه اینا رو بلد باشین مطمئن باشین مثلا واسه ایهام هیچ مشکلی نخواهید داشت پس سعی کنید توی محدوده ی کتاب درسی بچرخین.

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

از رعایت ترتیب مطالعه مباحث گرفته تا نحوه درست تست زنی، آشنایی با نحوه طراحی سوالات، ضریب هایی که برای هر مبحث در کنکور و امتحان اختصاص داده می شود، مباحث کلیدی و مهمی که باید یک دانش آموز کنکوری بداند، مباحث حذفی و مباحثی که خواندنش چندان مهم نیست و خیلی از نکات دیگر که ندانستن آنها و سرخود عمل کردن در مطالعه این درس، چیزی جز گرفتن نتیجه منفی و درصد پایین نیست. برای یادگیری املا هم باید از کتاب های موضوعی استفاده کنید که املا ها رو به صورت دسته بندی و تیتر بندی شده کنار هم چیده باشه. برخی از مخاطبان تحصیلیکو به دلیل مشکلات مخابراتی نمی توانند با شماره های 909 تماس بگیرند و یا به طور کلی به تلفن ثابت دسترسی ندارند ؛ برخی نیز تمایل دارند از بسته های تخفیفی تحصیلیکو استفاده کنند تا هزینه کمتری برای مشاوره پرداخت نمایند .

تعداد سوالات درس عربی در کنکور،۲۵ سوال است.زمانی که سامان سنجش برای حل این درس تعیین کرده ۲۰ دقیقه می باشد.بنابراین برای پاسخگویی به هر سوال حدود ۴۸ ثانیه زمان دارید.(البته طبیعی است که برای سوالات آسان و حفظی باید زمان کمتری اختصاص دهید و زمان ذخیره شده را صرف سوالات سخت تر یا وقت گیر تر نمایید.)به هر حال برای،حل این سوالات علاوه بر مهارت نیاز به افزایش سرعت نیز دارد. می توانید روزانه چند تست برای افزایش مهارت خود انجام دهید و سعی کنید مفاهیم را دسته بندی کنید تا بتوانید به راحتی به این سوالات پاسخ دهید. از این قسمت 3 سوال می آید ، یعنی 12٪ سالات ، و یکی از مباحثی است که اگر به اندازه کافی بخوانید ، مطمئن خواهید شد که می توانید به درستی به آن پاسخ دهید ، بنابراین نباید این سه سوال را از دست دهید. خواندن لغات آخر کتاب کافی است اما دقت کنید برای هر لغت تمامی معنای آن را حفظ باشید از همین ابتدای کار برای لغاتی که شباهت دارند و به نوعی در ذهن شما ممکن است قاطی شود دسته بندی در نظر بگیرید و جایی یادداشت شون کنید و مرور کنید.

روش مطالعه ادبیات کنکور قلم چی

آنها همچنین ممکن است سوالات شمارش را مطرح کنند اگر به اندازه کافی داشته باشید ، می توانید جواب صحیحی بدهید. نکته: دلیل خواندن دو مبحث با هم این است که این مباحث را نمی توانیم جدا از هم تلقی کنیم و همچنین برای خواندن هر دو مبحث خلاقیت لازم است و نمی توان هیچ مرزی بین آنها قائل شد و متن و روش خواندن آنها تقریبا یکسان است. همچنین حتماً لغاتی که در انتهای کتاب درسی آمده است را با دقت یاد بگیرید حتی معنی سوم و چهارم و… زمان مطالعه لغات به کلمههایی که همآوا هستند ولی معنی و املای مختلفی دارند، توجه بیشتری داشته باشید؛ چون از سوژههای مورد علاقه طراحان سوالات کنکور هستند. رو هم دارن اما توجه داشته باشید که در بحث آرایه باید به آرایه هایی که از درس فارسی عمومی دهم تا دوازدهم آشنا شدیم رو مسلط شیم توجه داشته باشید برای تسلط بر این آرایه ها میتونید ازکتاب فنون استفاده کنید( اما )اگرچه تمام آرایه ها رو این کتاب های فنون(دهم..دوازده) ذکر کرده باشه اما40% نیاز شمارا بر آورده میکنه درضمن رویکرد این دو کتاب متفاوته اما مکمل هم هستند!

فقط یک نکته رو توجه داشته باشید که اگر دیدید یکسری آرایه ها در تست هایی که میزنید تکراری هستند و به دردتون نمیخورن و به شما کمکی نمی کنن هوشیار باشید که اون آرایه ها رو دیگه دنبالشون نرید. روش مطالعه موضوعی بهترین روش برای مطالعه درس ادبیاته چرا که تو کنکور هم موضوعات مختلف ادبیات مثل دستور ، لغت و واژگان ، املا ، قرابت معنایی و آرایه هم به شکل موضوعی سوال میاد یعنی هر کدوم از این بخش ها یه تعداد مشخصی سوال ازش تو کنکور میاد و حتی اغلب یه چینش خاصی هم بین موضوعات ادبیات تو کنکور هستش ؛ یعنی مثلا دفترچه سوالات اول با لغت و املا ، دستور ، تاریخ ادبیات ، آرایه و قرابت شروع میشه . روزانه ۱۰ تا تست می زدم و همه واژه هایی که مشکل بودنو تو یه برگه می نوشتم بعد حدودا دو هفته یه جزوه سه صفحه ای داشتم از همه لغات دشوار تکواژ و واژه …

روش مطالعه ادبیات کنکور نظام جدید

در حال حاضر متاسفانه اکثر دانش آموزان وضعیت مطلوبی تو درس انگلیسی ندارند. حالا چیزی که ما به دانش آموزان پیشنهاد میدیم به این صورته که ما یک ستون واژه داریم و در رو به روی هر واژه معنی اون رو داریم دستتون رو روی معنی واژه بذارید و معنی واژه رو حدس بزنید شما میتونید از روش های دیگه هم استفاده کنید. خرید کتاب کمک درسی و کتاب کنکور ادبیات فارسی نقش بسیار تاثیرگذاری در موفقیت دانش آموزان کنکوری دارد. سارا باقریه، رتبهی 7 کشوری زبان: ادبیات 86%: هرچه علاقه ی بیشتری هنگام مطالعه ی این درس داشته باشیم، راحت تر آن را میفهمیم و نتیجه ی بهتری می گیریم. در ادامه می توانید مهمترین مباحث عربی کنکور را هم مطالعه کنید. روش درست مطالعه انگلیسی باعث میشه درصد شما توی درس زبان و در ادامه رتبه اتون درکنکور خیلی جابجا بشه. دانش آموزانی که به جای اینکه خودشان یک مسیر طولانی را تنهایی طی کنند می خواهند از تجربه رتبه برترهای سال های قبل استفاده کنند وبا این روش مسیر کوتاه تر می شود.

من خودم هنگام مطالعه از فرهنگ لغت معلم استفاده می کردم زیرا کلماتی که در کنکور سال های گذشته استفاده می شد. به نظر من تست زنی هم در قرابت خیلی مهم نیست با اینکه کتاب های موضوعی زیادی از مبحث قرابت منتشر شده. خب حق هم دارید اما من گفتم در دوران مرور بد نیست این کار را انجام دهید؛ یعنی بعد از اینکه کل ادبیات را به صورت مبحثی مطالعه کردید یک بار هم به صورت درس به درس، ادبیات را مرور کنید، کلمات را مرور کنید، بیتها را معنی کنید و … اگر به چیزی بیشتر از دانستن روش مطالعه درس ادبیات نیاز دارید یا حتی می خواهید قلق های تست زنی، آشنایی با بهترین روش یادگیری این درس، نحوه چیدمان سوالات و تله های طراحان کنکور ادبیات را بدانید، می توانید در کنار رعایت همه این نکات، از کلاس تدریس خصوصی روش مطالعه ادبیات برای کنکور تجربی ادبیات استفاده کنید. ما باید واژه ها رو حفظ کنیم و هیچ راه حل خاصی هم نداره حالا بعضی ها میان از روش لایتنر استفاده می کنن.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما