pbn24banner

مقامات فدرال رزرو خواستار واکنش سنجیده به تورم هستند.

[ad_1]

اعتبار …یوکی ایوامورا/ خبرگزاری فرانسه-پرس-گتی ایماژ

رسوایی جهانی در مورد غارت یک صندوق زیرساختی بزرگ مالزی نزدیک به یک دهه پیش – جنایتی که شهرت یکی از بانک های برتر وال استریت را خدشه دار کرد – بار دیگر در دادگاه فدرال در بروکلین رخ می دهد.

محاکمه جنایی پولشویی و رشوه خواری راجر نگ، بانکدار سابق گلدمن ساکس، روز دوشنبه آغاز می شود، با بحث آغازین و دادستان های فدرال اولین شاهدان خود را فرا خواهند خواند.

این محاکمه تقریباً چهار سال پس از آن برگزار می شود که آقای. Ng، 49 ساله، ساکن مالزی، توسط دادستان فدرال در بروکلین مورد اتهام قرار گرفت. و 16 ماه پس از اعتراف گلدمن به اتهام جنایی و پرداخت 5 میلیارد دلار جریمه به دلیل نقشش در طرح گسترده رشوه خواری فساد خارجی رخ می دهد.

جو لو، طراح اصلی طرح غارت بیش از 4 میلیارد دلار از صندوق بزرگ مالزی به نام 1MDB، همچنان فراری است و گمان می رود در چین زندگی می کند. تیم لیسنر، شریک سابق گلدمن که در تابستان 2018 به جرم خود اعتراف کرد و با دولت همکاری می کرد، انتظار می رود که شاهد ستاره دادستان باشد. او می‌تواند شهادت را در همین هفته آغاز کند.

اعتبار …بنت راگلین/WireImage

آقای. نگ و آقای لیسنر در گلدمن در آسیا با هم کار می کرد. آقای. گفته می شود که Ng شریک سابق خود و سایرین در بانک را به Mr. پایین در سال 2009. در آن زمان، آقای. لو یک تاجر جوان و پر زرق و برق بود که با بسیاری از افراد مشهور هالیوود دوست شده بود. او به خاطر برپایی مهمانی های مجلل در لاس وگاس و خرید املاک گران قیمت در لس آنجلس و نیویورک شهرت داشت.

دادستان ها متهم شده اند که این سه مرد و سایرین قصد داشتند 1 میلیارد دلار رشوه به مقامات ارشد مالزی و سایر کشورها بپردازند تا گلدمن بتواند 6.5 میلیارد دلار پیشنهاد اوراق قرضه را برای 1MDB ترتیب دهد، یک صندوق دولتی که قرار بود برای پروژه هایی پرداخت کند. به نفع مردم مالزی است. اما در عوض، دادستان‌ها ادعا می‌کنند که بیشتر این پول برای پرداخت رشوه‌ها و پرداختن به جیب آقای آقای معطوف شده است. کم، آقای لیسنر، آقای نگ و حتی نخست وزیر سابق مالزی.

پول غارت شده از 1MDB برای خرید یک هتل بوتیک در بورلی هیلز، ساختمان‌های آپارتمانی، آثار هنری، یک قایق تفریحی بزرگ، یک پیانوی بزرگ ساخته شده از اکریلیک شفاف که به عنوان هدیه به یک سوپرمدل داده شده بود و سهمی از نمونه کارها EMI Music Publishing خرید. برخی از این پول حتی برای فیلم هالیوود “گرگ وال استریت” تامین مالی شد. اکثر خریدها توسط آقای کم.

آقای. لیسنر، که با کیمورا لی سیمونز، طراح مد و مدل ازدواج کرده است، موافقت کرد تا 43.7 میلیون دلار را به عنوان بخشی از ادعای گناه خود از دست بدهد. یکی از قدرتمندترین معامله‌گران گلدمن در آسیا قبل از وقوع رسوایی در سال 2016، آقای. انتظار می رود که لیسنر پس از شروع شهادت برای چند روز در جایگاه حاضر شود. با توجه به روابطش با آقای. نگ و آقای کم، شهادت او برای پرونده دولت بسیار مهم است.

اعتبار …آرایا دیاز/گتی ایماژ برای کمپانی واینستین

اما آقای لیسنر احتمالاً با بازجویی شدیدی از سوی آقای. تیم دفاع حقوقی Ng. وکلا می‌توانند از پرونده‌ای که گلدمن جمع‌آوری کرده بود، با ارائه آقای. لیسنر به عنوان یک کلاهبردار چیره دست که مدرک دکترا از یک کارخانه دیپلم سفارش پستی داشت و با زنان قدرتمند آسیا، از جمله یکی از مشتریان شرکت، رابطه داشت. این بانک زمانی که در حال مذاکره با دادستان‌ها و تنظیم‌کننده‌های بانکی بود، مطالب را جمع‌آوری کرد.

در پرونده های قضایی، دادستان ها اذعان کرده اند که آقای. لیسنر فریبنده بود و اغلب برخی از گلدمن را گمراه می کرد که آیا او با آقای گلدمن سر و کار دارد یا خیر. پس از اینکه به او گفته شد، کم است. اما مقامات گلدمن را به دلیل پذیرفتن این انکارها به “ارزش اسمی” مقصر دانسته اند.

دادستان ها مدعی شده اند که آقای. Ng و خانواده‌اش، از جمله همسرش، تا 35 میلیون دلار درآمد غیرقانونی از پیشنهادات اوراق قرضه 1MDB دریافت کردند. اما آقای تیم دفاعی Ng قصد دارد شواهدی ارائه دهد که آقای. Ng در تنظیم معاملات اوراق قرضه نقش مهمی نداشت و طبق پرونده های دادگاه، پول از معاملات غیرمرتبط قانونی به دست آمد.

انتظار می رود وکلای او استدلال کنند که آقای. آقای نگ و خانواده اش بدهکار بودند. همسر سابق لیسنر که صاحب یک تاکستان بزرگ در چین است. آقای. آنها ادعا خواهند کرد که Ng نمی‌دانست که پولی که دریافت کرده‌اند از عوایدی است که از عرضه اوراق قرضه 1MDB منحرف شده است.

معلوم نیست آقای Ng از طرف خودش شهادت خواهد داد.

اعتبار …آمبروس بولی برانی/آسوشیتدپرس

انتظار می رود گلدمن ساکس وکلایی داشته باشد که روند رسیدگی را نظارت کنند. شعبه مالزیایی این بانک به یکی از اتهامات مربوط به توطئه برای نقض قانون فدرال فساد خارجی اعتراف کرد و شرکت مادر بانک با اتهامی مشابه، یک قرارداد سه ساله به تعویق افتاد. انتظار می رود تعدادی از کارمندان گلدمن، عمدتاً از بخش انطباق آن، به عنوان شاهد فراخوانده شوند.

گلدمن در حصول توافق با دادستان‌ها و تنظیم‌کننده‌ها، اقداماتی را برای بازپرداخت یا عدم پرداخت بیش از 100 میلیون دلار غرامت اجرایی، از جمله به لوید بلنکفین، مدیر اجرایی سابق، انجام داد.

این بانک همچنین 10 میلیون دلار از بسته پرداختی در سال 2020 برای دیوید سولومون، که جایگزین آقای دکتر شد، کاهش داد. بلنکفین به‌عنوان مدیر اجرایی، در پی اعتراف به گناه. اما گلدمن با تصویب اخیراً 35 میلیون دلار غرامت برای آقای گلدمن، بخش اعظم این موقعیت از دست رفته را جبران کرد. Solomon برای سال 2021 – تقریباً 8 میلیون دلار بیشتر از 27.5 میلیون دلاری که قرار بود در سال 2021 به دست آورد.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما