اعتراضات کانادا پلیس تظاهرکنندگان اتاوا را سرکوب کرد

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال بارگیری
افسران پلیس در حالی که برای پاکسازی معترضان از خیابان های پایتخت کانادا حرکت می کردند، ده ها نفر را دستگیر کردند، جایی که محاصره کامیون ها برای هفته ها زندگی روزمره را مختل کرده بود.اعتباراعتبار …برت گانلاک برای نیویورک تایمز

بیست و دو روز پس از آن که یک کاروان کامیون داران در اعتراض به محدودیت های همه گیر به پایتخت کانادا سرازیر شدند، صدها افسر پلیس در مرکز شهر اتاوا برای دستگیری معترضان در روز جمعه وارد عمل شدند و امیدوار بودند به هفته ها بن بست که شهر را متشنج کرده، ساکنان محلی را خشمگین کرده و کشور را تکان داده، پایان دهند. .

پس از یک شب بارش برف سنگین غیرعادی، ردیف‌هایی از افسران پلیس با ژاکت‌های فلورسنت به‌طور پیوسته به سمت معترضان در تپه پارلمان، با حمایت حداقل دو خودروی زرهی و افسران تاکتیکی مسلح به تفنگ و کلاه ایمنی به سمت معترضان حرکت کردند.

در اواخر بعد از ظهر، معترضان در مقابل ساختمان سنای کانادا با افسران پلیس درگیر شدند. پلیس اتاوا گفت که برخی از تظاهرکنندگان به افسران حمله کرده و سعی کرده اند اسلحه های آن ها را بردارند. پلیس اسپری پراکنده جمعیت را علیه تظاهرکنندگان به کار برد، و افسران سوار بر اسب جمعیت را مجبور به عقب نشینی کردند که منجر به هجوم مردمی شد که در سیل وحشت سعی در فرار داشتند.

تصاویر تلویزیون کانادا نشان می دهد که افسران پلیس یک معترض سرکش را روی زمین برفی در نزدیکی کامیونی که با پرچم کانادا پوشیده شده بود می کشانند.

در ساعت 4:45 بعد از ظهر، پس از چندین ساعت دستگیری، پلیس صدها معترض را از یک تقاطع بزرگ در خارج از مجلس سنای کانادا، جایی که محاصره کامیون زندگی روزمره را مختل کرده بود، پاکسازی کرد.

پیش از این بی جی دیشتر، سخنگوی کاروان کامیون داران در توییتر نوشت که زمان خروج معترضان فرا رسیده است و گفته بود که پلیس شیشه های یک کامیون راننده را شکسته است.

چندین کامیون یدک‌کش سنگین که پلاک‌شان برداشته شده بود و نام شرکت‌هایشان با برچسب‌های پلیس اتاوا پوشانده شده بود، کامیون‌های معترضان را دور می‌کشیدند. پلیس گفت 21 وسیله نقلیه یدک شده است.

سرویس پلیس اتاوا اعلام کرد که تا عصر روز جمعه، بیش از 100 نفر به اتهامات مختلف از جمله “شیطنت” دستگیر شده اند، که طبق قوانین کیفری کانادا یک جرم جدی است که می تواند تا 10 سال زندان داشته باشد.

در میان دستگیرشدگان پنج شنبه شب، تامارا لیچ، یک فعال برجسته، جمع آوری کمک های مالی و خواننده بود که در گذشته از جدایی استان های غربی کانادا حمایت کرده بود. او به یکی از صداهای اصلی جنبش اعتراضی تبدیل شده است.

بسیج پلیس پس از تشدید انتقادها مبنی بر اینکه پرسنل اجرای قانون برای پایان دادن به اعتراضات بسیار کند حرکت کرده اند، به معترضان اجازه می دهد تا ساکنان محلی را به دلیل پوشیدن ماسک مورد تمسخر قرار دهند، در محله های مسکونی آرام بوق بزنند و مشاغل محلی را تضعیف کنند، صورت می گیرد.

افسران اجرای قانون محیطی با حدود 100 ایست بازرسی در مرکز شهر اتاوا ایجاد کرده اند تا از ورود دیگران به جز ساکنان جلوگیری کنند.

در سرتاسر اردوگاه کامیون داران احساس انتظار وجود داشت زیرا گزارش هایی از سازمان دهندگان آنها از طریق پیامک زنجیره ای به گوش می رسید مبنی بر اینکه رزمناوهای پلیس در خارج از منطقه تظاهرات تجمع کرده اند.

مردی که پرچم کانادا را به صورت شنل پوشیده بود، گفت: “آنها وارد می شوند.” آنها ما را به دام می اندازند.

در حالی که با احتیاط پیش می رفت، به نظر می رسید که عملیات پلیس نقطه اوج یک اعتراض سرسخت است که در سراسر جهان طنین انداز شده است و لحظه ای مهم در تاریخ نافرمانی مدنی کانادا و اجرای قانون بوده است. نخست وزیر جاستین ترودو این هفته اقدام نادری را برای اعلام وضعیت اضطراری نظم عمومی ملی انجام داد – اولین اعلامیه از این دست در نیم قرن گذشته – برای پایان دادن به اعتراضات.

رکود در پایتخت کشور، محاصره یک هفته‌ای پل انتاریو که برای زنجیره‌های تامین خودروسازان حیاتی است و پیش‌بینی رسانه‌های خبری از همه آن‌ها در صحنه جهانی، به اعتراض‌ها یک مگافون و تاثیر بزرگ داده است.

در حالی که پلیس برای سرکوب اعتراضات حرکت می کند، به اصطلاح «کاروان آزادی» احتمالا مدت ها پس از حرکت آخرین کامیون ها ادامه خواهد یافت – اگر فقط به عنوان یک الگوی واضح برای چگونگی مؤثر بودن نافرمانی مدنی، به ویژه در یک لیبرال. دموکراسی که در آن آستانه مداخله پرسنل مجری قانون برای توقف تظاهرات می تواند بالا باشد.

کاروان‌های کانادایی مانند تسخیر وال استریت در سال 2011 نشان می‌دهند که آنچه مانند جنبش‌های سیاسی حاشیه‌ای به نظر می‌رسد، می‌تواند در زمان اضطراب – و زمانی که دوربین‌های جهان به سمت آنها نشانه می‌رود، نیرو جمع کند. در آن زمان، نیروی محرک خشم نسبت به نابرابری اجتماعی بومی بود. این روزها یک بیماری همه گیر جهانی کشنده است.

علاوه بر خانم لیچ، کریس باربر، یکی دیگر از سازمان دهندگان اصلی، نیز روز پنجشنبه دستگیر شد.

اماس. لیچ، از مدیسین کلاه، آلبرتا، به عنوان چهره عمومی و برجسته ترین رهبر کاروان کامیونداران ظاهر شده است. او یک مربی سابق تناسب اندام است که در بخش انرژی کار کرده است و در گروهی به نام دوشنبه کور خوانده و گیتار زده است.

اعتراضات هفته‌ها پیش با گروهی از کامیون داران سازمان‌یافته آغاز شد که به الزام واکسینه شدن در صورت عبور از مرز ایالات متحده و کانادا اعتراض داشتند. آنها به یک جنبش گسترده تر در مخالفت با مجموعه ای از اقدامات همه گیر و با آقای دکتر گسترش یافتند. ترودو به طور کلی.

ایان ویلمز گزارش کمک کرد

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما