بری اوفارل، فرستاده استرالیا می گوید دیدار چهارگانه نشانه بازگشت به حالت عادی است.

[ad_1]

دهلی نو: پیش از نشست وزرای خارجه چهارگانه در ملبورن، بری اوفارل، کمیسر عالی استرالیا در هند گفت که این نشست “بازگشت به دیپلماسی حضوری عادی و پیش از همه گیری” است.

فرستاده بری در گفتگوی انحصاری با سیدانت سیبال، خبرنگار دیپلماتیک زی مدیا، این نشست فوق العاده مهم را نمایشی از “4 کشور در مورد نیاز به حفظ نظم مبتنی بر قوانین در منطقه ما صحبت می کنند” خواند.

روز جمعه، وزرای خارجه هند، استرالیا، ایالات متحده و ژاپن در ملبورن برای یک نشست حضوری که پس از یک وقفه بیش از یک سال برگزار شد، ملاقات کردند. آخرین جلسه آفلاین از این دست در سال 2020 در ژاپن برگزار شد.

در دهلی، وزرای بازرگانی هند و استرالیا اعلام کردند که یک FTA موقت تا یک ماه دیگر نهایی خواهد شد.

در همین حال، در مورد احتمال حضور سه جانبه هند، استرالیا و فرانسه در پاریس، این نماینده گفت که این 3 کشور “هرگز از “تعهد ما به اقیانوس آرام هند غافل نشده اند”.

روابط بین استرالیا و فرانسه پس از پیمان Aukus بین واشنگتن، لندن و کانبرا از بین رفته بود، نتیجه ای که در سه جانبه دیگر مشاهده شد.

در اینجا کارشناسانی از تعامل زی مدیا با کمیسر عالی استرالیایی بری اوفارل هستند.

دیدار چهارگانه را که در کشور شما اتفاق افتاد از نظر اهمیت آن چگونه می بینید؟

اوفارل گفت: این نشست فوق العاده مهم با حضور حضوری وزرای خارجه 4 کشور در مورد نیاز به حفظ نظم مبتنی بر قوانین در منطقه ما نشان داد.

این به خوبی با کاری که ما در دهلی انجام می دهیم مطابقت دارد. هر دو دولت هند و استرالیا در تلاش هستند تا رشد را در اولویت قرار دهند تا در زمان عدم قطعیت ژئوپلیتیکی شمارش قوی شود.

چین به Quad ضربه زده است، در مورد آن چه می گویید؟

نکته مهم در مورد این موضوع این است که کشورهای چهارگانه به آنچه انجام می دهند، ادامه می دهند، کارهای عملی که بر زندگی مردم در اقیانوس آرام هند تأثیر می گذارد، از تغییرات آب و هوا گرفته تا سلامت و زنجیره تامین ایمن برای ایجاد اقتصاد. اوفارل گفت: آنچه که ما امروز در دهلی انجام می دهیم مطابق با آنچه Quad می خواهد، یعنی یک سیستم هندوپاسیفیک آزاد، باز، امن و مرفه و مبتنی بر قوانین است.

تصمیم گرفته شده است که FTA موقت تا یک ماه دیگر به وجود بیاید، گفتگوها را چگونه می بینید؟

بری اوفارل گفت که پیشرفت مطمئناً در حال انجام است، با این حال، نخست‌وزیر ما پس از دریافت گزارشی در این مورد بیانیه‌ای صادر خواهد کرد و افزود که کشورش مایل است از فرصت در هر دو کشور برای کمک به یکدیگر برای رشد اقتصاد و ایجاد شغل حداکثر استفاده کند. ، برای ارائه استانداردهای زندگی بهتر به مردم و ارائه رایگان باز امن و موفق اقیانوس آرام هند.

تفاهم نامه گردشگری نیز امضا شد، چگونه به افزایش گردشگری کمک می کند؟

این تفاهم نامه از 21 فوریه زمانی که مرزهای ما کاملاً باز است، آمدن هندی ها به استرالیا را بسیار آسان می کند. بهتر از این، هر دو کشور در حال حاضر ویزای هزینه ای ندارند.

اما این تنها بازگشتی است به آنچه قبل از همه‌گیری رخ می‌داد، زمانی که شاهد گردشگری قوی بین هند و استرالیا بودیم، نه فقط هندی‌هایی که به استرالیا می‌آمدند، بلکه استرالیایی‌هایی که برای دیدن مکان‌های عالی در این کشور باورنکردنی به هند آمدند.

آیا می‌توانیم بازدیدهای سطح بالای بیشتری را بین دو طرف ببینیم؟

آنچه امروز در جلسه چهارگانه دیدیم بازگشت به حالت عادی است، عادی بودن جلسات حضوری. ما این هفته مذاکره کنندگان تجاری از استرالیا را دیدیم، وزیر تجارت ما رو در رو با وزیر شما ملاقات کرد. ما طی چند ماه آینده شاهد رفتن وزرا به استرالیا خواهیم بود. بری اوفارل گفت: این به حالت عادی باز خواهد گشت:

وزیر خارجه شما در حال رفتن به فرانسه، دیدار مهمی است. آیا هند، فرانسه و استرالیا را سه جانبه خواهیم دید، با توجه به اینکه Aukus تا حدودی ممکن است چرخ را به عقب برگرداند؟

یکی از مواردی که فرانسه، استرالیا و هند هرگز از آن غافل نشده اند، تعهد ما به اقیانوس آرام هند، تعهد به ایمن سازی اقیانوس هند، امنیت و حفاظت از محیط زیست آن است. این واقعیت که وزیر خارجه من اواخر این ماه به پاریس می رود یک چیز عالی است، اما آیا این اتفاق سه جانبه به عهده EAM هند و FM فرانسه است.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما