بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تهران مشاوره حقوقی عدل ️

بنابراین عملا وکیل دیوان عدالت اداری باید بتواند بر اساس اهرم های داده شده به ضابطین قانون و بر اساس راهکارهای قانون گذار عملا در دعاوی حضور داشته باشد. به عبارت ساده تر یک وکیل دیوان عدالت اداری باید این توانایی را داشته باشد که بتواند بر اساس خود مفهوم قانون و بر اساس برابری آن در دعاوی ارجاع شده به دیوان عالی اداری شرکت کند. این فرد وکیل پایه یک دادگستری است که تخصص در زمینه پرونده های دیوان عدالت دارد.

استخدام وکیل متخصص از دیوان عدالت اداری به این معناست که شما یک حرفه ای مجرب در حال مبارزه برای حقوق خود هستید. آنها به طور خستگی ناپذیر از طرف شما کار خواهند کرد تا زمانی که به یک راه حل رضایت بخش دست پیدا کنید. اگر در مورد یک موضوع اداری به کمک یا مشاوره نیاز دارید، بسیار مهم است که با یک نفر مشورت کنید.

یکی دیگر از روش های ارتباط با وکیل، مشاوره حضوری می باشد که بعضی افراد، برای کسب اطمینان بیشتر، این روش را ترجیح می دهند. چراکه آنها می توانند در یک گفتگوی حضوری، مشکلات خود را با وکیلشان در میان گذاشته و اسناد و مدارک مربوطه برای روند پیشروی پرونده را به وی تحویل دهند تا وکیل ضمن مطالعه اسناد موردنیاز، بهترین راه حل برای کسب نتیجه مطلوب در این پرونده را ارائه دهد. با این وجود بعضی وکلا می توانند در پرونده های سنگین با قاضی پرونده نیز با رعایت تشریفات قانونی مذاکره کنند. اینگونه مذاکرات با توجه به تخصصی بودن موضوعات در صلاحیت دیوان، مستلزم دانش و تجربه و مهارت وکیل می باشد. وکیل در این موارد پس از ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری و ارجاع به شعبه مربوطه اقدامات به طور کامل حرفه ای خود را مورد پیگیری و توجه قرار خواهد داد.

وکلای ما متخصص در زمینه خود می باشند و اشراف کامل بر قوانین و روال دادگاهها دارند. پس از توافقات انجام شده و قبول وکالت با امضای قرارداد، رسیدگی به پرونده شما شروع می شود. مورد شکلی دیگری که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم بحث عدم رعایت قانونی تشکیل اعضا می‌باشد که اگر این امر مورد رعایت واقع نشود کمیسیون تشکیل شده، شکل رسمی نخواهد داشت و قابل اعتراض از جانب ذی‌نفع می‌باشد و او می‌تواند درخواست ابطال رایی را داشته باشد که با اعضای مورد تأیید قانون تشکیل نشده است. در خصوص مشکلات مربوط به املاک می‌توانید با کلیک بر روی مقاله وکیل ملکی به اطلاعات خوبی دست پیدا نمایید.

دیوان عدالت اداری مرجعی برای رسیدگی به شکایات و دعاوی بین ادارات و مردم می باشد و معمولا دعاوی مربوط به امور ملک و املاک هم به دیوان عدالت اداری مربوط می شود. البته لازم به ذکر است پیشنهاد می شود به علل زیر دعاوی ملکی به دیوان عدالت اداری… در صورتی که به تشخیص دیوان در پرونده مورد بررسی ،  نیازی به صدور حکم تخریب از سمت کمیسیون ماده صد نبوده، زیرا صدور این حکم مشروط به رعایت نکردن اصول ۳ گانه مسائل شهرسازی، فنی و ایمنی است که جهت اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل متخصص کمیسیون ماده 100 کمک بگیرید. رای صادر شده از شعبه بدوی ظرف مدت زمان مشخصی قابل اعتراض در شعب تجدید نظر است که در صورت درخواست شاکی و یا وکیل دیوان، پرونده برای بررسی مجدد به شعب تجدید نظر ارجاع داده می‌شود. جریان پرونده‌های دیوان عدالت با رسیدگی در شعب بدوی دیوان آغاز می‌گردد؛ به این صورت که شاکی پرونده و یا وکیل قانونی وی درخواستی را به دیوان عدالت تحویل می‌دهند و از این مرجع قضایی درخواست بررسی شکایت خود را دارند.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران باید شخصی باشد که تسلط کافی به قوانین دیوان عدالت اداری داشته باشد و باید کلا تخصص کاری این شخص دیوان باشد تا بتواند بهترین دفاع و بهترین دادخواست را برای شما بنویسد. یکی از خصوصیات وکیل دیوان عدالت اداری این است که پرونده های گوناگونی انجام داده باشد و تسلط کافی در این زمینه داشته باشد. با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری فقط در تهران است ، ما پیشنهاد می کنیم با وکیل دیوان عدالت اداری صحبت کنید که در تهران حضور دارد ، زیرا پرونده های بیشتری را انجام داده اند.

علی رغم این که لزوم نظارت پارلمانی بر دستگاه های اداری را نمی توان از نظر دور داشت لیکن آنچه در این نوشتار به آن  پرداخت می شود نظارت قضایی است. محکوم علیه به مدت یک ماه فرصت دارد تا رای ابلاغ شده را اجرا کرده و یا رضایت محکوم له را جلب نموده و نتیجه را به صورت کتبی به شعبه اجرای احکام دیوان اعلام نماید. در صورتی که نهاد های دولتی تصمیمی بگیرند که با شرع یا قانون مغایرت داشته باشد. همچنین اگر مرجع مربوطه به خاطر عدم صلاحیت و یا سوء استفاده از اختیاراتی که دارد تصمیمی را اتخاذ کند و در صورتی که سازمانی از انجام برخی وظایف خودداری کند و همین امر باعث ضایع شدن حقی از اشخاص شود. خوشبختانه تمامی این پارامترها در مورد وکلای امین و صادق موسسه گروه وکالت پایتخت وجود دارد و شما می‌توانید با خیال راحت پرونده‌های خود را به آنها سپرده و نسبت به احقاق حق و حقوق خود اقدام نمایید. اگر در بند ۱ ماده ۱۰ به جای رسیدگی به شکایات، اعتراضات یا تظلمات از عنوان دادخواهی استفاده می گشت هر ۳ مفهوم را دربرمی گرفت و مدعی حق می تواند برای گرفتن حق یا شناسایی آن در دیوان پرونده تشکیل دهد.

با دستور دیوان عدالت اداری؛ کانون وکلا دیگر نمی‌تواند پروانه وکالت بدهد

اگر می خواهید از وضعیت پرونده خود در دیوان عدالت اداری مطلع شوید، می توانید به سامانه ثنا مراجعه کنید. در سامانه ثنا، می توانید اطلاعاتی در مورد شکایت ها و دادخواست ها و آرای صادره و بررسی روند رسیدگی پرونده ها در دیوان عدالت اداری را بیابید. قبل از ثبت دادخواست یا هر اقدام دیگری در دیوان عدالت اداری باید از طریق دفاتر خدمات قضایی در سامانه ثنا ثبت نام کنیم. حق‌الوکاله وکیل دیوان عدالت اداری نیز مانند سایر وکلا از تعرفه قانونی مشخصی برخوردار است که طرفین می‌توانند نسبت به مقدار آن با یکدیگر نیز توافقاتی داشته باشند و مقدار آن را با توجه به نوع و موضوع شکایت و پرونده تغییر بدهند و این امر مانع قانونی برای وکیل و موکل ندارد. و در نهایت پس از دریافت حقوق شهرداری به شرح تبصره ۳ ماده ۱۰۱ قانون شهرداری دریافت هرگونه عوارض به هر عنوان و به هر مقدار در قبال تفکیک یا افراز ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی می باشد موید این مطلب به آرای متعدد هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره های ۳۱۵ مورخ ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ و ۳۲۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ موید همین استدلال می باشد. همانطور که قبلا اشاره شد، پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری پرونده‌های متفاوتی می‌باشند، که روند پیگیری آن‌ها نسبت دیگر موضوعات تخصصی‌تر می‌باشد.

  • وکیل دیوان عدالت اداری بهتر از هر شخص دیگری می تواند تقاضای دستور موقت را تنظیم و تحویل مراجع ذیصلاح قانونی دهد.
  • مکالمه تلفنی با کارشناس حقوقی مزایای زیادی دارد، به طور مثال از اتلاف وقت افراد جلوگیری نماید و افراد بدون آنکه ترافیک شهری را تحمل کنند، به سرعت با وکیل دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار نمایند.
  • هرچه سابقه کار یک وکیل بیشتر باشد و تجربه کافی در زمینه رسیدگی به پرونده‌های این چنینی داشته باشد، سریع ‌تر می ‌تواند پرونده شاکیان را به نتیجه برساند.

او در طول سال‌های فعالیت خود، با موضوعات قانونی متنوع و چالش برانگیز روبرو‌ شده‌ و با استفاده از دانش و تجربیات خود، به مشکلات موکلین خود را حل کرده است. 1- رسیدگی یه شکایات،تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین نامه ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری ها و موسسات عمومی  غیر دولتی در مواردی که مقررات مذکور به علت مغایرت با شرع یا قانون و یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می شود. در این قسمت از نوشتار وکیل دیوان عدالت اداری در کرج، حدود صلاحیت و وظایف هیات عمومی دیوان عدالت اداری را توضیح خواهیم داد . 2- رسیدگی به اعتراضات و شکایات آز آراء و تصمیمات قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون هایی مالیاتی، هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها. وکلای دیوان عدالت اداری دارای آگاهی ومهارت کافی هستندومی توانندهرروزوهرهفته سراغ پرونده ی شمابروندوبامراجعه های پی درپی وحضوری،پرونده ی شمادردیوان عدالت راپیگیری وحل نمایند.

نظر شما

با توجه به شیوه ی خاص رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری برخورداری از وکیل دیوان عدالت اداری ضروری به نظر می رسد. انتخاب وکیل در تمام مراحل حقوقی در دیوان و تسریع روند دادرسی و جلوگیری از هزینه ی دوباره برای طرح دعوا در دیوان می تواند بسیار کارساز باشد. بنابراین در انتخاب یک وکیل دیوان عدالت اداری توجه به موفقیت او در پرونده های قبلی مطرح شده در دیوان می تواند بسیار موثر باشد. طرح شکایت در دیوان نیازمند ارائه ی مدارک و مستندات قوی و محکمه پسند است که طبیعتا یک وکیل دیوان عدالت اداری به خوبی می داند در چه زمانی از این مستندات به نفع موکل خویش و در جهت احقاق حقوق او استفاده نماید. بنابراین انتخاب یک وکیل خوب و با تجربه در امور دیوان عدالت اداری می تواند در موفقیت پرونده ی شما نقش به سزایی داشته باشد. در صورتیکه رای مجدد کمیسیون و هیات دولتی همچنان مخالف قانون و نظر دیوان عدالت اداری باشد و توسط شما شکایت شود ، پرونده مجددا به همان شعبه اولی دیوان ارجاع می شود.

از خصوصیات یک وکیل با تجربه و معتبر در ایران می‌توان به مسئولیت پذیری، صداقت در حوزه کاری، تجربه و آگاهی زیاد از اطلاعات مورد نیاز در روند پیگیری پرونده اشاره کرد. موسسه‌ی حقوقی صلح طلب با بررسی جزئیات و شرایط پرونده بهترین وکیل دیوان عدالت ایران را به شما معرفی می‌کند همچنین تا پایان به نتیجه رسیدن شکایت همراه شما خواهد بود و  پیگیری شکایت را زیر به طور کامل نظر می گیرد. آقای سیدرضا ذکایی وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضاییه تهران، مشاور حقوقی، کارشناس ارشد حقوقی جزا و جرم شنای و دارای بیش از 12 سال سابقه وکالت در انواع دعاوی هستند.

در مرجع دیوان عدالت اداری تنها وکیلان پایه یک دادگستری دارای اعتبارند و باقی وکلا نظیر کارآموزان پیش قاضی اعتباری ندارند و نمی توانند از موکل خودشان دفاع کنند. پس باید دقت کنید که هنگام گرفتن وکیل دیوان عدالت، پروانه پایه یک دادگستری را نیز حتما داشته باشد. همانطور که به طور واضح از این مواد بر می آید شما زمانی باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید که طرف دعوای شما یکی از اشخصاص حقیقی و حقوقی اداری باشد. در حقیقت در این دعاوی اشخاص معمولی رو به رو ی شما نیستند باید از کسانی طرح شکایت کنید که مناسب اداری دارند و به خوبی قابل درک است که پیگیری این پرونده ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. همانطور که گفته شد مطابق با قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت دادخواهی افراد جامعه از تصمیمات و اقدامات مراجع و یا ادارات دولتی یا وابسته به دولت و شهرداری ها در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد. دعاوی دیوان عدالت اداری طیف گسترده ای از موضوعات را دربر میگیرد.از موضوعاتی مانند مالیات ، تامین اجتماعی ، شهرداری ،حقوق کار گرفته تا امور استخدامی و نظامی مانند سازمان وظیفه عمومی را شامل می شود.

سازمان تأمین اجتماعی پوشش دهنده کارگران حقوق‌بگیر، صاحبان حرف و مشاغل آزاد است که در مورد اول به‌صورت اجباری و در مورد دوم اختیاری می باشد. مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. ابلاغ نشدن مورد های مهم به مالک برای این که وی دفاعیات خود را در زمان مشخص ارسال کند یکی از موارد شکلی است، مورد دیگر این که اگر ابلاغ، شامل رعایت قوانین نباشد،  موجب نقض رای می شود. افراد در ابتدای امر بایستی در سامانه ثنا ثبت نام کرده و پس از اتمام ثبت نام با استفاده کد دریافتی از این سامانه وارد سامانه سجاد شوند و آنجا نیز ثبت نام نمایند. بعضی از پرونده ها نیاز به مهارت های خاصی دارند که هر وکیلی از عهده آن بر نمی آید و نیاز به بررسی با دقت بیشتری دارد؛ از این رو در بعضی از پرونده ها به حضور وکیل نیاز است.

طبق ماده fifty five قانون دیوان هرگاه شخص ثالثی در موضوع پرونده مطروحه در شعب دیوان برای خود حقی قائل باشد یا در محق شدن یکی از طرفین خود را ذینفع بداند میتواند با تقدیم دادخواست وارد دعوی شود. در صورتی که دادخواست مذکور قبل از صدور رای واصل شود،شعبه پس از ارسال دادخواست،برای طرفین دعوی و وصول پاسخ آنان با ملاحظه پاسخ هر سه طرف،مبادرت به صدور رای می نماید. مهلت تقدیم دادخواست در اعتراض به آرا و تصمیمات قطعی مراجع اداری برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج کشور 6 ماه از تاریخ ابلاغ رأی یا تصمیم قطعی مرجع مربوط مطابق قانون آیین دادرسی دادگاه­های عمومی و انقلاب در امور مدنی است. وکالت آنلاین جامع ترین وب سایت اطلاع رسانی حقوقی کشور می باشد که با عضویت ده ها هزار وکیل دادگستری در سراسر ایران خدمات حقوقی به متقاضیان ارائه می نماید. وکالت آنلاین با توجه به پتانسیل ذاتی خود خدمات مشاوره حقوقی، وکالت دعاوی حقوقی را توسط بهترین و متخصص ترین ارائه می نماید. از آنجایی که قاضی دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری شکایت ها را بررسی می کند، برای بالا بردن احتمال موفقیت پرونده، به ارائه یک شکایت نامه مستدل و دقیق نیاز خواهد بود.

پس برای تسریع و رسیدن به نتایج مطلوب، به بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران نیازمندیم. یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری، از تجربه بسیار بالایی برخوردار است و قادر است تا از موکلش به خوبی دفاع کند. به طور کلی قوانین دیوان عدالت اداری با سایر قوانین ها متفاوت می باشد و دارای پیچیدگی های خاص خودش است که وکیلی که در این حیطه مشغول به فعالیت است، به پیچ و خم آن آشنایی دارد و نسبت به چالش های آن آگاه تر است.

چه اشخاصی حق شکایت در دیوان را دارند؟

شما می توانید از ارگان های دولتی، وزارت خانه ها و ۱۰ها ارگان دولتی شکایت کنید و همچنین در زمینه اراضی و املاک نیز دیوان عدالت رسیدگی می کند و برخی از آن ها کمیسیون ماده ۱۰۰، ۹۹ و ۷۷و ۵۵ و قانون های مربوط به شهرداری را نیز شامل می گردد. اگر شخصی یا ارگانی تخلفات اداری انجام داده، می توانید به سادگی و راحتی در دیوان عدالت برای آن فرد یا ارگان دولتی شکایت نامه تنظیم کنید. مطابق ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی این مرجع اختیار و صلاحیت این را دارد که به شکایت و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی از تصمیمات سازمان هایی نظیر سازمان تأمین اجتماعی رسیدگی بنماید. قانون‌گذار در خصوص وظایف و صلاحیت‌های این مرجع عمومی اداری قوانینی وضع کرده است که آن‌ها را تحت قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت آورده است که ما در این جا به برخی از صلاحیت های این مرجع اشاره خواهیم نمود. بر اساس ماده sixteen دیوان قانون مذکور، افراد مقیم کشور تا سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور تا شش ماه پس از ابلاغ رأی و یا تصمیمات قطعی مرجع مورد شکایت، فرصت دارند تا دادخواست شکایت خود را به شعب دیوان عدالت اداری تقدیم نمایند. یکی از رایج ترین سوالاتی که موکلین در هنگام انتخاب وکیل می پرسند هزینه آن است.

  • کافی ست با مشاوران ما تماس گرفته و با وکلای خبره ما درباره شکایت در دیوان عدالت اداری مشورت کنید.
  • ما وکالت تضمینی پرونده های شما را در دیوان عدالت اداری قبول وکالت نموده و با حق الوکاله بسیار پائین ، ارزان و بسیار فوری پرونده های شما را توسط وکیل تضمینی دیوان عدالت با مشاوره وکیل قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری به نتیجه میرسانیم.
  • همچنین دارای آیین دادرسی به خصوصی برای خود است و نحوه رسیدگی به دعاوی در آن با دادگاه هایی چون دادگاه عمومی و انقلاب بسیار متفاوت است.
  • وکیل همچنین در رسیدگی های حقوقی و بررسی تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه کمک می کند.
  • آقای احمد میرشاه با داشتن  تجربه در حوزه حقوق که شامل پرونده‌های مختلف بخش حقوق عمومی و دولتی است، نامی شناخته‌ شده‌در کرج‌ شده‌ است.

عموما در چنین پرونده‌هایی وکلای حقوقی نهاد و یا ارگان مورد نظر در همه‌ی جلسات حضور دارند. بر اساس قانون اگر مدعی نتواند به درستی از حق و حقوق خود دفاع کند، محکوم خواهد شد. بنابراین به جریان انداختن چنین پرونده‌های استخدام یک وکیل کار آزموده را می‌طلبد. بنابراین لازم است که علاوه بر تجربه، علم و قابلیت وکیل مورد نظر به دقت مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد های وی در طی پرونده های مختلفی که با آن ها سر و کار داشته است سنجیده شود. دکتر علیرضا صالحی فر، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران و وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۴ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری می باشد.

2- در خصوص صلاحیت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رسیدگی به خواسته، پرونده به جلسه هیأت عمومی ارجاع شد. دیوان عدالت اداری برای گرفتن وکالت متقاضیان تنها وکلای پایه یک را تایید می کند و نسبت به وکلای پایه دو و یا کارآموزان هیچگونه تعهدی ندارند. به کمک لینک مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته  می توانید با وکیل 24 ساعته دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار کنید. مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری در انجام مراحل حقوقی در دیوان و همچنین تسریع انجام این مراحل بدون اتلاف وقت و با جلوگیری از هزینه های اضافی کمک می کند. هدف ما استفاده از دانش و تجربه وکلای مجموعه در جهت ارائه بهترین و موثرترین راهکار موفقیت در مواجهه اشخاص با مشکلات قضایی و اداری از طریق ارزیابی و بررسی پرونده ، تنظیم اوراق قضایی ، دادن مشاوره حقوقی و همچنین پیگیری پرونده از بهترین و سریعترین راههای ممکن می باشد. هرگاه رسیدگی به شکایت، در صلاحیت سایر مراجع قضایی باشد، شعبه دیوان با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را به مرجع مذکور ارسال و مراتب را به شاکی اعلام می نماید و چنانچه موضوع را در صلاحیت مراجع غیرقضایی بداند، ضمن صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را به مرجع صالح ارسال می نماید.

هم اکنون جهت اخذ مشاوره در خصوص پرونده خود با شماره های ۰۹۱۲۹۳۵۳۴۷۰ و ۰۹۱۹۹۳۵۳۴۷۰ تماس حاصل فرمایید. نکته ۱ـ تمامی پرونده ‌ هایی دارای قرار عدم صلاحیت، که از مراجع قضائی و قانونی دیگر به دیوان عدالت اداری ارسال می‎شود، نیازی به تقدیم دوباره دادخواست و همچنین پرداخت مجدد هزینه دادرسی ندارند . نکته ۲ـ از زمان طرح شکایت در دیوان عدالت اداری تا زمان صدور حکم برای اشخاص داخل ایران سه ماه و برای اشخاص خارج از ایران ۶ ماه مهلت زمانی وجود دارد. در دنیای امروزی؛ تعداد متخلفین اداری بسیار بیشتر از قبل شده و روز به روز نیز تعداد افرادی که مرتکب این دست جرائم می شوند، افزایش می یابد. در واقع؛ وکیل تخلفات اداری، به طور کامل با روند قضایی این دست پرونده ها آشنایی داشته و قادر خواهد بود حق موکل خود را در کمترین زمان ممکن بگیرد.

بعد از آن که رای در این مرجع عمومی اداری در مرحله بدوی صادر شد طی مدت ۲۰ روز طرفین حق اعتراض در شعبه تجدید نظر در دیوان را در این خصوص خواهند داشت. هدف این دفتر وکالت رفع مشکلات حقوقی و قضایی اشخاص ازجمله دعاوی ملکی، دعاوی خانواده، دعاوی کیفری،دعاوی مالی و غیر مالی با همکاری وکلای متخصص و متبحر تحت مدیریت دکتر زهره وند می‌باشد.این امر با استفاده از دانش تخصصی حقوقی بوده که سال ها مشغول فعالیت می‌باشد. با توجه به اهمیت وکیل در پیگیری امور مربوط به چنین پرونده‌هایی، لازم است از مشاوره و راهنمایی افرادی که به طور تخصصی در این زمینه مشغول به کار‌ می‌باشند استفاده کنید. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت وکالت، میزان اهمیت پرونده و سنگینی آن است. به عبارت دقیق تر هر اندازه پرونده سنگین تر بوده و اهمیت بالاتری داشته باشد، وکیل دیوان عدالت در زمان و انرژی بیشتری را صرف کرده و به همین علت هزینه وکالت بیشتر می گردد. تخصص ایشان به ویژه در دعاوی ملکی، اراضی، مالی، تجاری، شرکت‌ها و … می باشد.کارنامه علمی درخشان، حسن شهرت و تجربه عملی ایشان در پرونده های مطروحه در محاکم قضایی، منجر به کسب رضایتمندی موکلین گردیده است.

هزینه وکیل مالیاتی ‏

مهم ترین تفاوت آن را می توان در این موضوع دانست که رسیدگی به پرونده‌ ها در دیوان عدالت اداری بدون حضور طرفین شکایت صورت می پذیرد. با توجه به آن که نیازی به مراجعه حضوری به دادگاه نبوده و جلسات دادگاه بدون حضور طرفین انجام می شود، لذا هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری کاهش یافته و نسبت به سایر وکلا، وکیل دیوان عدالت اداری مبلغی کم تر را دریافت می نماید. آشنایی با مراحل اداری، آگاهی از قوانین و مقررات دولتی، همه و همه زمانی به دست می‌آیند که یک وکیل متخصص دیوان دارای تجربه کافی باشد.

موکل هم می تواند با توجه به بودجه ایی که برای اخذ وکیل خود درنظر گرفته است، تصمیم بگیرد که برای اخذ وکیل اقدام نماید یا به وکیل دیگر مراجعه نماید و یا می توانند به صورت توافقی با وکیل، به یک هزینه ای در رابطه با پرونده وکالتی بگیرند. مشاوره به صورت حضوری هم مزیت های خودش را دارد و سبب می شود تا موکل با وکیل خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار نماید و تمامی سوالات مبهم خود را پرسیده و درمورد جزییات پرونده از او اطلاع بیشتری کسب می نماید و راه حل های بیشتری را ارائه دهد. بسیاری از موارد و پرونده های مرتبط با دیوان عدالت اداری بوده است که صحبت حضوری تاثیر دو چندانی در راستای اخذ رای به نفع موکل داشته است واین مسئله را تجربه ثابت کرده است . در جلسه ملاقات حضوری وکیل دیوان عدالت ادارای با ارزیابی کامل و همه جانبه جزئیات پرونده، راه حل را پیدا می کند. در خصوص دعاوی که در آن مرجع قضایی مطرح می‌گردند از آن جایی که نحوه رسیدگی به این دعاوی اندکی متفاوت هست، به این نحو که رسیدگی به دعاوی و شکایات معمولاً بدون نیاز به حضور طرفین دعوا و وکیل صورت می‌پذیرد این امر باعث می‌شود که هزینه وکیل برای دعاوی ارجاعی به دیوان تا مقداری کمتر از سایر دعاوی در دادگاه‌های دیگر باشد.

تقویم هزینه دادری در شعب بدوی وکیل دیوان عدالت اداری به یکصد هزار ریال و در شعب تجدیدنظر، به دویست هزار ریال و عدم مطالبه هزینه دادرسی همچون طرح دعوی در محاکم دادگستری می تواند ناشی از طبیعت متفاوت دعاوی قابل رسیدگی در دیوان با دعاوی قابل طرح در دادگاه‌های دادگستری باشد. چگونه می‌توان آرای صادرشده توسط کمیسیون های بدوی و تجدید نظر ماده ۱۰۰ قانون اداره شهرداری ها را در دیوان عدالت نقض کنیم؟ همان‌گونه که در تمامی توضیحات مربوطه با این موضوع قبلا هم اشاره کرده ایم، رسیدگی در دیوان عدالت به صورت شکلی و به ‌اصطلاح حقوقی وارد رسیدگی به پرونده های ماهوی نمی شود مگر در شرایط خیلی خاص. حال در این جا کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و یا وکلای قانونی آن‌ها که تحت عنوان وکیل دیوان عدالت اداری می‌توانند باشند و کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی حق شکایت در دیوان عدالت اداری را دارا هستند. شخصی که خواهان شکایت از تأمین اجتماعی می‌باشد می‌تواند به صورت فردی یا توسط وکیل متخصص دیوان عدالت اداری اقدام به انجام شکایت از این سازمان نماید، به نحوی که ابتدا باید دادخواستی با توجه به موضوع شکایت مطرح کند. بعد از آن که دادخواست همراه با منضمات آن که شامل ادله و مدارک مورد نیاز می‌باشد مورد ثبت واقع گردید مطابق آن چه که در ماده ۲۶ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آورده شده است، دادخواست ارائه شده توسط رئیس دیوان یا معاون او به شعبه مربوطه ارجاع داده می‌شود. ثبت شکایت در این مرجع قضایی مخصوص کارکنان دولت و به طور کلی افرادی که بنابر دلیل مشخصی، قصد شکایت از یک ارگان دولتی دارند است.

وکلای دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری ایران یک نهاد حیاتی دولتی است که در حل و فصل اختلافات اداری نقش اساسی دارد. اگر درگیر هر موضوع حقوقی مرتبط با این رشته هستید، مشاوره با یک وکیل متخصص بهترین گزینه خواهد بود. وکیل دیوان عدالت اداری معمولاً در امور حقوقی و کیفری از تجربه و دانش بیشتری نسبت به سایر وکلا برخوردار است. همراهان گرامی از طریق شماره تلفن های درج شده میتوانید با  وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در  موسسه حقوقی اترس در ارتباط باشید . در صورتیکه به حق خود نرسیدید ، می توانید با استفاده از وکیل دیوان عدالت اداری ، در این مرجع ، شکایت کنید . وکیل احمد میرشاه با تجربه‌هایی که در دیوان عدالت اداری کسب کرده، نشان داده است می تواند در مواجهه با پرونده های حقوق عمومی به موکلین خودد یاری رساند.

به این صورت کاربران می‌توانند شکایت‌های خود را در دیوان عدالت اداری به صورت آنلاین ثبت نمایند. مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری با بررسی مسائل و مشکلات افراد در این زمینه در ابتدا به آنها کمک می کند تا بدون دادگاهی شدن اقدام به حل مشکل نمایند؛ و اما در صورتی که مشکل با روش های مسالمت آمیز حل نشد برای ارائه دادخواست به افراد بصورت حضوری (اگر وکیل پایه یک باشد و در صورت نیاز) و غیر حضوری کمک می کند. اگر شما هم با کارفرما یا کارگر خود به مشکل برخوده‌اید، باید از وکیل دیوان عدالت اداری تهران کمک بگیرید. به همین دلیل وکلا قبل از طرح شکایت بررسی دقیقی روی قرارداد موکل خود انجام می‌دهند. یک وکیل دیوان عدالت باید در کمیسیون ماده 100 و 90 تجربه و سابقه کاری کافی داشته باشد. همچنین وکیل‌های مجرب دیوان عدالت اداری با تمامی قوانین مربوط به ادارات پرکاربردی مانند شهرداری، تامین اجتماعی و اداره مالیات کشور آگاه آشنایی دارند.

حال یک نکته بسیار مهم می تواند مطرح گردد و آن این است که یک وکیل متخصص را یم شود از کجا پیدا نمود ؟ ما در این رابطه گروه تخصصی وکلای دیوان را معرفی می نماییم که هم اکنون در سراسر کشور حاضر به قبول وکالت در پرونده های شما به صورت حرفه ای می باشد. در این مرجع قانونی که یکی از زیر مجموعه های قوه قضائیه می باشد شرایط رسیدگی با سایر مراجع تحت نظر این قوه در کشور متفاوت بوده و به صورت تخصصی و براساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی و در راستای وظایف قانونی خود فعالیت می نماید . دیوان عدالت اداری به صورت تخصصی دارای آیین دادرسی مختص به خود بوده و در این زمینه براساس این قانون آیین دادرسی رسیدگی نموده و کلیه امور ان نیز بر همین اساس انجام می شود . با در نظر گرفتن این نکته که پرونده‌های دیوان عدالت اداری جزو پرونده‌های تخصصی هستند، نمی‌توان انتظار داشت که وکلای دیوان عدالت اداری این کار را رایگان انجام بدهند. شاکیان برای هر یک از مراحل پرونده باید دادخواست جداگانه‌ای تنظیم کنند و نوشتن این دادخواست‌ ها نیاز به زمان و مهارت دارد.

وکلای با تجربه با بررسی وضعیت پرونده به شما مشاوره می‌دهند که شکایتتان از طریق دیوان به نتیجه می‌رسد یا در انتها به مشکل برخورد خواهید کرد. حال در این جا کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و یا وکلای قانونی آن‌ها که تحت عنوان وکیل دیوان عدالت اداری می‌توانند باشند و کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی حق شکایت در دیوان عدالت اداری را دارا هستند. طرف شکایت و وکیل دیوان عدالت اداری موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به ارسال پاسخ اقدام کند. عدم وصول پاسخ، مانع رسیدگی نیست و شعبه با توجه به مدارک موجود، به پرونده رسیدگی و مبادرت به صدور رأی می نماید. وکیل دیوان عدالت اداری با تمامی جزییات قانونی مربوط به پرونده های دیوان عدالت اشنایی دارد و بر اساس صلاحیت های قانونی این مرجع قضایی، وکالت پرونده های مربوطه را می پذیرد.

در طول سال‌های اخیر شکایت در دیوان عدالت اداری به صورت حضوری انجام می‌پذیرفت و اشخاص پس از این که به دفتر وکیل دیوان عدالت مراجعه می‌کردند، اقدام به تنظیم یک دادخواست در زمینه شکایت خود نموده و سپس آن را به وسیله پست به دیوان عدالت اداری ارسال می‌کردند؛ اما این روزها شیوه ثبت شکایت با تغییراتی مواجه شده و تمامی مراحل آن به صورت اینترنتی انجام می‌پذیرد. در چنین شرایطی نیز افراد می‌توانند ابتدا با وکلایی که در دفتر وکیل دیوان عدالت اداری به فعالیت مشغول می‌باشند مشورت نمایند و پس از آگاهی کامل در مورد شیوه ثبت شکایت، هزینه آن و… اقدامات لازم را در این زمینه به انجام برسانند. وکلای دیوان عدالت اداری اشخاصی هستند که موکلین خود را در پیگیری پرونده ‌هایی که علیه نهادهای دولتی صورت می گیرد یاری می کنند.

  • یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت وکالت، میزان اهمیت پرونده و سنگینی آن است.
  • برای این امر فرد باید به دفاتر خدمات الکترونیک  قضائی مراجعه نماید و با ارائه مدارک هویتی برای خود در این سایت یک حساب کاربری ایجاد نماید.
  • با هدف اجرای احکامی که شعب دیوان عدالت صادر می کنند، شعبی تحت عنوان اجرای احکام در هر معاونت تشکیل شده است که تحت نظر معاونان مربوطه فعالیت می کنند.
  • در هنگام استخدام وکیل به این نکته توجه کنید که هر وکیلی، اطلاعات و دانش لازم برای فعالیت در این حوزه را ندارد.

هر چند که آراء صادر شده در مرحله تجدید نظر قطعی می باشد؛ اما در صورت وجود هرگونه مغایرت بین این آراء صادره با قانون یا شرع، متقاضی می تواند با مراجعه به «رئیس دیوان عدالت اداری» به آن اعتراض نماید. وکیلای دیوان عدالت اداری این مجموعه در حل پرونده‌هایی مانند، طرح دعوا، تنظیم دادخواست و دفاع در مورد دعاوی اداری، استخدامی، تخلاف مربوط به ادارات، شکایت از رای‌های دادگاه، تصمیمات اداره‌های دولتی و طرح دعاوی تحت صلاحیت دیوان عدالت اداری فعالیت می‌کنند. ایشان عضو رسمی کانون وکلای دادگستری ایران بوده و کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستند. می‌توانید پرونده‌های خود را در زمینه‌هایی مانند امور دعاوی دیوان عدالت اداری، امور دعاوی ملکی و امور دعاوی شهرداری به ایشان بسپارید. بهترین وکیل دیوانه عدالت اداری باید بتواند با آیین مخصوص دادرسی در دیوان عدالت آشنایی داشته باشد و پس از انجام بررسی‌های لازم، رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را انجام دهد.

یکی از طرق فوق العاده اعتراض به آراء قطعی شعب دیوان، اعلام خلاف بین شرع یا قانون بودن رای قطعی می باشد. مطابق ماده ۷۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ «در صورتی که رئیس قوه قضاییه یا رئیس دیوان رأی قطعی شعب دیوان را خلاف بین شرع یا قانون تشخیص دهند رئیس دیوان فقط برای یک بار با ذکر دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی و صدور رأی به شعبه هم عرض ارجاع می‌نماید. تبصره ـ چنانچه رأی قطعی موضوع این ماده از شعبه بدوی صادر شده باشد، در این ‌ صورت پرونده برای صدور رأی به شعبه تجدیدنظر ارجاع می ‌ گردد.»» تقدیم این اعتراض نیاز به فرم خاصی نداشته و نیازی نیست در قالب دادخواست تنظیم گردد.

در صورتی که طرف شکایت طی مدت یک ماه پاسخی ارائه نکند، پرونده روال طبیعی و قانونی خود را طی کرده و مراحل رسیدگی به آن انجام می ‌شود. ابتدا دادخواست از طریق «سامانه ثبت ساجد» و یا «سامانه ثبت دادخواست دیوان» ثبت می شود. سپس به محض ارسال پرونده به دیوان عدالت، بر اساس «زمان ارسال درخواست» اولویت بندی و بررسی شده و در شعب بدوی تحت رسیدگی و پیگرد قرار می گیرد. در مرحله بعد و پس از انجام رسیدگی های لازم، حکم قطعی از سمت دیوان عدالت صادر می شود.

مطابق قانون به طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری ، شکایت گفته می شود  و به شخصی که علیه یک نهاد دولتی در دیوان شکایت می کند ، شاکی گفته می شود . به عنوان مثال یک وزارتخانه دولتی ،حقوق استخدامی کارمند خود را رعایت نمیکند ،او می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند و الزام سازمان خود را به رعایت حقوق استخدامی بخواهد . دادگاه؛ یکی از مراجع تخصصی قضایی است که به استناد ماده ۱۷۳ برای رسیدگی و ساماندهی اعتراضات و شکایات مردمی از سازمان ها و نهادهای دولتی تشکیل شده و زیر نظر «قوه قضاییه» است. درپرونده های مرتبط به دیوان عدالت اداری انجمن رسیدگی به پرونده به صورتی که درقانون می بینیدتشکیل نمی شود.

وکلای دیوان عدالت اداری

هزینه می تواند بسته به پیچیدگی و مدت زمان پرونده شما و همچنین تجربه و شهرت وکیل متفاوت باشد. کارگران قراردادی در آخرین محل کارشان، حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند. ۵) شکایت طرح شده از نظر موضوع یک بار قبلاً بین همان اشخاص یا اشخاصی که اصحاب دعوا قائم مقام آنها هستند مطرح شده باشد و حکم قطعی صادر شده باشد. وکلای مجرب و متخصص عدل گو در جهت احقاق حق تضییع شده مردم از ارگان های دولتی، آماده خدمت به شما عزیزان میباشد و به شما این اطمینان را میدهد که بتواند از حقوق شما عزیزان ستم دیده دفاع کند . بنابراین از شما دعوت میشود با استفاده از راههای ارتباطی با وکلای مجرب این مجموعه در ارتباط باشید.

وکلای دیوان عدالت اداری به تمامی قوانین آشنا هستند تا بتوانند پرونده شما را طبق روال قانونی در کمترین زمان ممکن به پایان برسانند. باید بدانید که تنها برخی از مشکلات حقوقی خاص باید از طریق دیوان عدالت اداری تهران پیگیری شوند. به همین دلیل بدیهی است که نباید پرونده‌های مانند طلاق را به وکیل دیوان عدالت اداری تهران بسپارید.

وکیل دیوان عدالت اداری در کرج می‌تواند به صورت مستقل کار کند و یا در حوزه وکالت در یک شرکت حقوقی یا دفتر وکالت تخصصی در امور اداری فعالیت کند. آنها با تسلط به قوانین و مقررات اداری و داشتن تجربه کافی، به مشتریان خود کمک می‌کنند تا حقوقشان را در برابر تصمیمات و اعمال اداری دولتی و نهادهای عمومی دفاع کنند. وکالت در پرونده های دیوان عدالت اداری یک کار تخصصی است که باید توسط یک وکیل مجرب و متخصص دیوان عدالت اداری صورت گیرد. پرونده دیوان عدالت اداری با توجه به سختی که دارد و امری تخصصی است ، بهتر است شخصی که به امور آن مسلط است آن را انجام دهد که جزو وکیل دیوان عدالت اداری نمیتواند پیگیری ها را انجام دهد.

  • بر اساس ماده sixteen قانون مذکور، افراد مقیم کشور تا سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور تا شش ماه پس از ابلاغ رأی و یا تصمیمات قطعی مرجع مورد شکایت، فرصت دارند تا دادخواست شکایت خود را به شعب دیوان عدالت اداری تقدیم نمایند.
  • شعبه‌ای که مسئول رسیدگی به این امر می‌باشد افراد یا سازمانی را که از اجرای رای خودداری کرده بودند را احضار می‌نماید و به آن‌ها مهلتی برای اجرای حکم موردنظر می‌دهد که این مهلت حداکثر یک هفته می‌باشد و ظرف این مدت باید حکم مورد اجرا واقع شود.
  • به عبارت دیگر می توان گفت دیوان عدالت اداری، صلاحیت اداری و سازمان بازرسی کل کشور صلاحیت قضایی دارد.
  • خواهان صفت فاعلی خواستن می باشد و فرهنگستان آن را در مقابل « مدعی » جعل نموده است.
  • وکیل دیوان وظیفه رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء صادر شده توسط دادگاه های اداری و کمیسیون هایی مانند کمیسیون های مالیات، کمیسیون ماده 100 شهرداری و هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما را دارد.

وکیل دیوان به طور کلی شخصی می باشد که در امور دیوان و نحوه طرح شکایت ، رسیدگی ، صدور حکم ، اعتراض به آرای صادره دارای تجربه زیادی بوده و در این رابطه متخصص می باشد . طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بدین صورت می باشد که فرد هر گاه بخواهد در این رابطه اقدام به طرح شکایت بنماید باید مراحلی را براساس قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری انجام دهد. برای ارتباط با وکیل دیوان عدالت اداری می توانید از طریق اینترنت و یا از طریق کانال رسمی دادگاه شماره تماس آنها را بیابید.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما