به‌روزرسانی‌های زنده کووید هاوایی آخرین ایالتی است که دستور ماسک خود را کنار می‌گذارد

[ad_1]

تصویرگردشگران در جزیره بزرگ هاوایی.
اعتبار …مگان اسپلمن برای نیویورک تایمز

هاوایی در روز سه‌شنبه پنجاهمین و آخرین ایالتی بود که اعلام کرد که دستور جهانی ماسک داخلی خود را کنار می‌گذارد، زیرا ایالات متحده تلاش می‌کند از موج زمانی وحشیانه Omicron خارج شود.

دولت دیوید ایج، در یک تغییر ناگهانی، در یک نشست خبری بعد از ظهر سه‌شنبه گفت که این مأموریت از 26 مارس دیگر اجرایی نخواهد شد.

او گفت: «ما کووید-19 را به گونه‌ای کاهش داده‌ایم که بیشتر ما بدون ماسک در داخل خانه ایمن خواهیم بود.

مانند بقیه کشور، موارد Omicron در هاوایی از دسامبر تا اواسط ژانویه قبل از سقوط سریع افزایش یافت. با کاهش این افزایش، مقامات در سرزمین اصلی ایالات متحده برای پایان دادن به ماسک ها عجله کردند و هاوایی و پورتوریکو را به عنوان برخی از آخرین بازداشتگاه ها باقی گذاشتند. پورتوریکو روز دوشنبه اعلام کرد که دستور ماسک خود را برای اکثر مکان ها در روز پنجشنبه برداشته می شود.

آقای. ایگه، یک دموکرات، گفت که هاوایی بیش از هر ایالت دیگری به ماسک داخلی خود پایبند است زیرا “همه ما حاضریم برای حفظ سلامت و امنیت یکدیگر فداکاری کنیم” و آن را “روح آلوها” نامید.

استفاده از ماسک در مدارس در هاوایی همچنان در داخل خانه الزامی است، اگرچه اداره آموزش این ایالت روز سه شنبه اجبار ماسک در فضای باز را در محوطه مدارس لغو کرد.

پایان مأموریت فراگیر هاوایی چرخشی آشکار از یک هفته پیش را نشان داد، زمانی که آقای. ایگه گفت که دستور ماسک داخلی در ایالت همچنان پابرجا خواهد ماند، حتی اگر او محدودیت های دیگر را لغو کند. فرماندار گفته بود که در 25 مارس، به الزامات سختگیرانه ورود ایالت برای مسافران پایان می‌دهد و کارفرمایان ایالتی و شهرستانی وضعیت واکسیناسیون خود را ارائه می‌کنند یا نتایج آزمایش منفی را در محل کار نشان می‌دهند.

با این حال، در حالی که اجبار ماسک داخلی در حال برداشته شدن است، مقامات ایالتی همچنان توصیه می‌کنند که افراد اگر در محیط‌های شلوغ یا اطراف افراد دارای نقص ایمنی هستند، از ماسک استفاده کنند. استفاده از ماسک در مراکز درمانی و زندان ها نیز توصیه می شود.

دکتر دکتر گفت: در صورت افزایش موارد یا اگر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری سطح خطر جامعه ویروس کرونا در هاوایی را ارتقاء دهد، دستور ماسک می تواند دوباره برقرار شود. الیزابت چار، مدیر بخش بهداشت ایالت. او افزود: «آنچه که ما نگران آن هستیم، افزایش بعدی مربوط به نوع دیگری است.

از این هفته، چهار شهرستان در هاوایی اجرای قوانین همه گیر مانند قوانینی را که محدودیت هایی برای تجمعات تعیین می کند یا برای ورود به مشاغل نیاز به اثبات واکسیناسیون دارند، متوقف کردند. آقای. ایگه گفت که مقامات ایالتی احساس راحتی می‌کنند که به ماسک داخلی پایان دهند زیرا از زمان تغییر سیاست‌های شهرستان، موارد افزایش نیافته است.

در حالی که تقریباً تمام الزامات ماسک داخلی در سراسر ایالت منقضی شده است، تعداد کمی باقی مانده است. فرمانداران ایالت ها در بیانیه ای مشترک در ماه گذشته گفتند که مأموریت در اورگان و واشنگتن روز شنبه به پایان می رسد. اما برخی از مناطق ایالات متحده، از جمله گوام و جزایر ویرجین ایالات متحده، دستورات خود را لغو نکرده اند.

در هفته‌های اخیر، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد کردند که اکثر آمریکایی‌ها نیازی به پوشیدن ماسک ندارند و مدارس فقط در شهرستان‌های پرخطر به ماسک نیاز دارند.

به گفته CDC، از روز سه‌شنبه، خطر ابتلا به ویروس کرونا در همه شهرستان‌های هاوایی کم است

دکتر. سارا کمبل، اپیدمیولوژیست ایالتی در وزارت بهداشت هاوایی، در نشست خبری گفت که اگر دانش‌آموزان در معرض فردی مبتلا به کووید قرار بگیرند، دیگر لازم نیست قرنطینه شوند.

او گفت: “حفظ ماسک در مدارس در حال حاضر برای باز نگه داشتن مدارس ما مهم است.”

در سرزمین اصلی ایالات متحده، دستورات ماسک مدارس در برخی از بزرگترین شهرهای این کشور، از جمله شیکاگو، دالاس، هیوستون، نیویورک و فیلادلفیا برداشته شده یا قرار است به حالت تعلیق درآید. اما مدارس دولتی در بوستون، لس آنجلس، سیاتل و واشنگتن همچنان به استفاده از ماسک در مدارس ادامه خواهند داد، حتی اگر مقامات در اکثر این شهرها قوانین جهانی ماسک در فضای داخلی را لغو کرده اند.

به گفته سایت ردیابی مدارس Burbio، که از ژانویه گزارش می دهد، حدود یک سوم از مناطق مدرسه در ایالات متحده هنوز به ماسک نیاز دارند. از 7 تا دوشنبه، تعداد مناطق مدرسه ای که به اجبار ماسک پایان دادند تقریباً دو برابر شده بود.

برخی از مربیان از مقاماتی که به الزامات ماسک مدرسه پایان می دهند عقب نشینی کرده اند. اتحادیه های معلمان در سیاتل و شیکاگو از مسئولان مدارس خواسته اند تا این دستورات را بازگردانند.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما