به روز رسانی زنده ترز یوهاگ نروژی اولین مدال طلای المپیک زمستانی را به دست آورد

[ad_1]

تصویرترز جوهاگ از نروژ پس از برنده شدن در مسابقه 15 کیلومتری اسکیاتلون زنان در مرکز ملی کراس کانتری در Zhangjiakou.
اعتبار …داگ میلز/نیویورک تایمز

ترز یوهاگ از نروژی اولین مدال طلای بازی‌های پکن را در روز شنبه به دست آورد و در اسکیاتلون 15 کیلومتری پس از اینکه در اواسط مسابقه که بهترین اسکی‌باز سراسر جهان را تعیین می‌کند، پیشتاز شد، برتری یافت.

جوهاگ 33 ساله، قهرمان 14 بار جهان و برنده سه مدال المپیک، پس از نیمه اول مسابقه، زمین را پشت سر گذاشت که نیمه‌های آن به سبک اسکی بالا و پایین “کلاسیک” اسکی می‌شود. نیمی از آن به سبک «اسکیت» کم‌تردید شده است.

ناتالیا نپریایوا، رهبر جام جهانی روسیه، در یک نبرد نزدیک برای نقره و برنز، ترزا استادلوبر از اتریش را شکست داد. نپریایوا در مقابل استادلوبر، یک مدال آور غافلگیرکننده، به برتری رسید سه دهم ثانیه، اما هر دو با بیش از 30 ثانیه عقب‌تر از Johaug به پایان رسیدند که زمان پیروزی او 44 دقیقه و 13.7 ثانیه بود.

این مسابقه در شرایط سرد و طوفانی مرکز ملی اسکی کراس کانتری Zhangjiakou برگزار شد، در روزی به قدری سرد که ده ها اسکی باز با پوشیدن کلاه و ماسک صورت و چسب بر روی گونه های خود برای جلوگیری از بادسوختگی به رقابت پرداختند. تلاش زیاد

جسی دیگینز آمریکایی، قهرمان بازی‌های 2018 پس از پایان بازی دراماتیکش، طلا را در دوی سرعت تیمی زنان به دست آورد – “آنها همه چیز را روی باکن Klaebo داده اند!” – ششم شد، نزدیک به یک دقیقه عقب تر از Johaug.

دیگینز، که تخصصش مسابقات سرعت است و در مسابقه‌ای که به اسکی کلاسیک زیادی نیاز داشت، یعنی سبک ضعیف‌تر، یک مدال‌آور شگفت‌انگیز بود، گفت: «یک شروع واقعا امیدوارکننده».

دمای سرد و بادهای تند باعث ایجاد شرایط بی‌رحمانه مسابقه شده است. هیلی سویربول، آمریکایی دیگر، گفت که یک وزش باد تقریباً او را متوقف کرد.

این طلا دومین طلای یوهاگ در مسابقات المپیک است که به مجموعه‌ای می‌پیوندد که شامل یک طلای رله از بازی‌های ونکوور 2010 و یک نقره و برنز از سوچی در سال 2014 است.

زمان

پرچم NOR

نروژ

44: 13.7

پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

44: 43.9

+30.2

پرچم AUT

اتریش

44: 44.2

+30.5

4
پرچم FIN

فنلاند

44: 49.8

+36.1

5
پرچم SWE

سوئد

44: 56.2

+42.5

6
پرچم ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده

45: 04.2

+50.5

7
پرچم FIN

فنلاند

45: 12.1

+58.4

8
پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

45: 30.9

+1: 17.2

9
پرچم FRA

فرانسه

45: 31.5

+1: 17.8

10
پرچم SWE

سوئد

45: 41.3

+1: 27.6

او بازی‌های 2018 پیونگ چانگ را از دست داد، با این حال، در حالی که در سال 2016 به دلیل مثبت بودن تست استروئید ممنوعه دوپینگ خود را از دست داد. جوهاگ و مقامات اسکی نروژ نتیجه را به دلیل اشتباه پزشک تیم می‌دانستند و ادعا می‌کردند که او به طور تصادفی به او ماده‌ای را داده است که در آن وجود داشت. یک بالم لب

اما فدراسیون بین‌المللی اسکی برای محرومیت طولانی‌تری فشار آورد و دادگاه حکمیت ورزش با تمدید محرومیت او به 18 ماه موافقت کرد.

دیگینز، ستاره آمریکایی، می‌خواست المپیک را به سبک بزرگ آغاز کند، اما نتوانست با قدرت جوهاگ و گروهی از دیگر اسکی بازان اروپایی در نیمه اول کلاسیک مسابقه برابری کند. چهار سال پیش، دیگینز و هم تیمی سابقش، کیکان راندال، اولین آمریکایی‌هایی بودند که در کراس کانتری طلا گرفتند و اولین آمریکایی‌هایی بودند که از سال 1976 مدال کراس کانتری را به دست آوردند.

از آن پیروزی، دیگینز به یکی از ترسناک ترین اسکی بازان جهان تبدیل شده است، شمع جرقه ای با ذخایر به ظاهر بی حد و حصر انرژی که رقبای او را وادار به تسلیم می کند و او را به پایان مسابقه می رساند.

با این حال، اسکیاتلون یک آزمون منحصر به فرد است، زیرا اسکی بازان را ملزم می کند که هم در اسکی سبک کلاسیک، که در آن اسکی ها در یک خط مستقیم باقی می مانند و هم در سبک آزاد یا اسکی اسکیت، حرکتی شبیه به اسکیت روی یخ، برتری داشته باشند.

این رویدادی است که همیشه برای اسکی بازان آمریکایی سخت ثابت شده است، اکثر آنها با اسکی آزاد بزرگ می شوند و پس از بزرگتر شدن و شروع رقابت یاد می گیرند که چگونه اسکی کلاسیک کنند. اسکی بازان اروپایی به احتمال زیاد در سنین پایین با اسکی سبک کلاسیک آشنا شده اند.

دیگینز در طول چهار سال گذشته ساعت های بی شماری را صرف تلاش برای بهبود عملکرد خود در کلاسیک کرده است. تلاش‌ها به او کمک کرد تا اولین زن آمریکایی برنده تور اسکی معتبر در سال 2021 شود، یک مسابقه چند رشته‌ای و هشت مرحله‌ای که در سه مکان در کشورهای مختلف طی 10 روز برگزار می‌شود.

او چندین شانس دیگر برای مدال آوری در پکن خواهد داشت، به خصوص در دوی سرعت انفرادی که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما