فرستاده اطمینان می دهد که هر سرخپوستی در اوکراین به خانه باز خواهد گشت. چک لیست شماره های خط کمک برای کمک

[ad_1]

کیف: درگیری روسیه و اوکراین در روز جمعه تشدید شد و در بازگشت به خانه، خانواده‌ها و دوستان اتباع هندی – به‌ویژه دانش‌آموزان – که در اوکراین گیر افتاده بودند، شروع به وحشت کردند و ناامیدانه به دنبال کمک بودند. چندین دولت ایالتی نیز از مرکز درخواست کردند تا به شهروندان خود که در کشور جنگ زده گیر افتاده اند کمک کند. در اوکراین، سرخپوستان نیز آشکارا بسیار مضطرب بودند.

در تلاش برای آرام کردن آنها و عزیزانشان، سفیر هند روز جمعه در کیو گفت که دولت هند همه اتباع هند را از اوکراین خارج خواهد کرد. یک روز پس از آغاز عملیات نظامی گسترده روسیه علیه اوکراین، پارتا ساتپاتی، سفیر هند در اوکراین نیز از دانشجویانی که در پناهگاه‌های موقت پناه می‌برند، خواست تا «در مورد وضعیت واقع‌بین باشند و به دوستان و خانواده‌ها اطلاع دهند که همه چیز خوب خواهد بود. “

با اعلان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هزاران دانشجوی هندی که در موسسات آموزش عالی اوکراین ثبت نام کرده‌اند، عمدتاً در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند، در وحشت به سر می‌برند و از مقامات درخواست می‌کنند تا مطمئن شوند که بازگشت امن خود به هند را تضمین کنند. ساتپاتی در حین صحبت گفت: “هر سرخپوستی به خانه خود بازخواهد گشت. هواپیماها در صف قرار می گیرند. پرسنل در صف قرار می گیرند، اما این یک منطقه جنگی است. ما باید تدارکات را بررسی کنیم و راه های رسیدن به غرب را پیدا کنیم.” به دانش‌آموزانی که در اینجا محبوس شده‌اند.

او در ویدئویی که یک دانش آموز به اشتراک گذاشته به شهروندان هندی مضطرب می گوید: “ما باید در مورد وضعیت واقع بین باشیم. بنابراین، در هر کجای اوکراین که هستند به دوستان خود اطلاع دهید که اوضاع خوب خواهد شد.” ساتپاتی گفت که دولت هند تمام تلاش های ممکن را برای تخلیه هندی ها از اوکراین از طریق گذرگاه های مرزی زمینی خود با کشورهای همسایه خود انجام می دهد.

مقامات دولتی گفتند که ایر ایندیا همچنین قصد دارد روز جمعه دو پرواز به بخارست پایتخت رومانی انجام دهد تا برخی از هندی ها را تخلیه کند. وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با سفارتخانه هایمان در کشورهای همسایه، وزارت امور خارجه و دولت هند، جابجایی وسایل نقلیه آغاز شده است و از طریق رومانی، اولین دسته از دانشجویان خود را اعزام خواهیم کرد.

در یک توصیه، سفارت گفت که تیم های هندی در پست بازرسی Chop-Zahony در مرز مجارستان و همچنین در Porubne-Stret در مرز رومانی در اطراف Chernivtsi در Uzhhorod حضور دارند. در این بیانیه آمده است: “در این شرایط دشوار، سفارت هند از هندی‌ها می‌خواهد که همچنان قوی، ایمن و هوشیار بمانند. سفارت همچنین برای حمایت از جامعه هندی در اوکراین شبانه‌روز کار می‌کند.”
دولت هند و سفارت در تلاش هستند تا مسیرهای تخلیه رومانی و مجارستان را ایجاد کنند.

در همین حال، آریندام باغچی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه، مختصات به روز شده تیم های MEA را که به اتباع هند در اوکراین کمک می کنند، در توییتر به اشتراک گذاشت. لیست را اینجا چک کنید:

هارش واردان شرینگلا، وزیر امور خارجه، روز پنجشنبه گفت که حدود 20000 هندی در اوکراین زندگی می کنند و از این تعداد، نزدیک به 4000 نفر در چند روز گذشته به هند بازگشته اند. ساتپاتی افزود: “هدف اصلی من این است که شما را به والدینتان برگردانم تا آنها احساس آرامش کنند و من مدام تماس تلفنی دریافت نکنم. اما همه شما باید همکاری داشته باشید و نسبت به وضعیت فعلی واقع بین باشید.”

(با ورودی های PTI)

تلویزیون زنده



[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما