وضعیت این روزهای بورس؛ نمایه سازی یا رشد متوازن همه نمادها؟

[ad_1]

فرارو-کارشناسان بورس بر این باورند که با وجود همه جذابیت های بورس در عصر حاضر، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند.

به گزارش فرارو، به عبارتی بسیاری از مردم ترجیح می دهند با خیال راحت به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب این اختلال بسیار زیاد خواهد بود و بازارهای مالی با افت قابل توجهی مواجه خواهند شد. بنابراین بسیاری ترجیح می دهند بخشی از درآمد بالقوه خود را در فضای پس از توافق از دست بدهند، اما با ذهنیت جمعی در بازار حضور داشته باشند تا اینکه این کار را در یک محیط مخاطره آمیز انجام دهند.

وضعیت این روزهای بورس؛  نمایه سازی یا رشد متوازن همه نمادها؟آیا بازار سهام به رشد خود ادامه خواهد داد؟
کارشناسان عظیم بازار سهام ثابت گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه پیش بینی بورس در کوتاه مدت به دلیل ابهامات موجود بسیار سخت است، گفت: از آنجایی که طی سه روز گذشته بازار سهام با افزایش همراه بوده، به نظر می رسد عرضه تا پایان هفته افزایش یابد. از آنجایی که بسیاری از افراد در این چند روز اقدام به خرید سهام می کنند، با شناخت سود و کاهش ریسک معامله خود، از طرفی افراد ضرر، نقدینگی و خروج از بازار را از دست می دهند، بنابراین به نظر می رسد قدرت فروشندگان در آینده باعث افزایش تجارت شود. چند روز.

وی افزود: اگرچه گفته می شود بازار تا 22 بهمن ماه صعودی خواهد بود، اما باید توجه داشت که بورس برای افزایش نیاز به حجم و نقدینگی جدید دارد، بنابراین تا زمانی که منابع جدید وارد بازار نشود نمی توان انتظار رشد داشت. از آنجایی که بازار سهام داشت، بنابراین هر زمان که ارزش معاملات به بالای 8، 9 میلیارد تومان در روز رسید، می‌توان امیدوار بود که بورس رشد آرامی را تجربه کند.

ثابت گفت: در حال حاضر بورس با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که در صورت رفع آنها می توان بازار را احیا کرد، اولین مشکل ابهام بودجه است چرا که دولت از بازار حمایت می کند. احکام بودجه مانند قیمت خوراک و گاز شرکت های پتروشیمی حتی از اروپا نیز بالاتر است، بنابراین ابهامات این بودجه باید برطرف شود. اصلاحیه ای در مجلس به تصویب رسیده است، بنابراین جای امیدواری است. این مقررات بودجه مربوط به شرکت های پذیرفته شده در بورس باید برای کاهش ریسک بازار سهام اصلاح شود.

این فعال بورسی افزود: اینکه مردم در بورس همچنان تاکید دارند که لایحه بودجه باید اصلاح شود، توجه به حوزه تولید است، زیرا چنین مسائلی می‌تواند شرکت‌های تولیدی کشور را با مشکلات بزرگی مواجه کند. این اقدامات بی اعتمادی سرمایه گذاران و سهامداران را افزایش می دهد.

ثابت ازغان گفت: به نوعی دومین مشکل در بورس عدم اعتماد مردم به حاکمان بازار سرمایه است در حالی که دولت دوازدهم افراد را در بورس لیست کرد اما حمایتی نشد. عمل کنید. باعث ایجاد بی اعتمادی در بین مردم در بازار شده است.» به عنوان مثال، کسانی که صندوق پالایشگاه اول را خریداری کردند، اکنون حدود 25 درصد ضرر می کنند، بنابراین تا زمانی که این روش ها ثابت نباشد، بازار سهام 100 درصد قابل اعتماد نخواهد بود.

وی ادامه داد: در دولت جدید اگرچه در ابتدای کار قول هایی مبنی بر حمایت از بورس داده شد و حتی رئیس جمهور نیز از بورس تهران بازدید کردند اما بعد دیدیم که تصمیمات اتخاذ شده به نوعی با روند بازار مخالفت می کند. ” قیمت گذاری مناسب وسایل نقلیه و سیمان که در ابتدا اجرا شد، بی اعتمادی را افزایش می دهد. این سیاست ها باید تغییر کند تا اعتماد از دست رفته به بازار سهام بازگردد.

بسیاری از مؤسسات مالی یا سرمایه گذاران واقعی که اکنون نقدینگی دارند، می گویند: «تا زمانی که ابهامات بودجه رفع نشود و تکلیف تحریم ها و تعزیرات مشخص نشود، نمی توانیم درباره رشد پایدار بورس صحبت کنیم. ، به دلیل این ابهامات. ، ترجیح می دهند وارد بازار نشوند، بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا این نقدینگی به بازار بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به این سوال که برخی فعالان بورس نسبت به تزریق منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه تنها به برخی از نمادهای بورسی مانند شرکت ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و… اعتراض دارند. “آیا این اعتراض درست است؟” آنیا. مشکل دیگری که در بازار وجود دارد این است که فقط برخی از نماگرهای نماد بازار حمایت می شوند و از سایر نماگرها حمایت نمی شود، فقط تاثیر مثبتی نخواهد داشت. در عوض، بی اعتمادی را افزایش می دهند. در این راستا عملکرد شاخص همگن بسیار مهم است، زیرا این شاخص نشان می‌دهد که آیا این حمایت صورت می‌گیرد، آیا از همه صنایع و شرکت‌های موجود در بازار است.

بنابراین اگر بخواهیم بازار را با برخی نمادها سبز کنیم، اما از نمادهای دیگر حمایت نکنیم، قطعا نمی تواند برای رشد بورس مفید باشد، بنابراین دولت باید برای حفظ رشد بازار اقدام کند، ما نمی خواهیم با رشد تصنعی برخی از شاخص‌ها، بدون رشد متوازن کل بازار، شاخص کل بورس را بالا ببریم.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما