قیمت های عجیب میلیارد دلاری برای فروش الماس

[ad_1]

فرارو- تقریباً 4 هفته از انتشار اولین آگهی فروش سنگ آسیاب الماس در سایت های خرید و فروش اینترنتی می گذرد. این آگهی دهنده ساکن منطقه میرداماد تهران برای این سنگ 240 میلیون تومان قیمت گذاری کرده است. اما با انتشار تصویر این سنگ گرد سفید، پلتفرم هایی مانند دیوار، ایسام و ترومپت پر از تبلیغات می شود که سنگ آسیاب اصلی را می گویند.

به گزارش فرارو، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان برای فروش این جواهرات قیمت‌های متفاوتی را می‌پرسند. این قیمت ها از یک میلیون تومان شروع می شود و گاهی به یک میلیارد تومان هم می رسد.

یکی از این ترانه سراها برای فروش سنگ آسیاب 700 میلیون تومان قیمت تعیین کرد. وی در توضیح این سه سنگ گفت: قدمت آنها بیش از صد سال بوده و کلیه آزمایشات کلیه با حضور کارشناس انجام شده است.

او همچنین از آزمایش‌هایی گفت که آزمایش‌های یخ، آزمایش اسکناس و آزمایش آتش را روی هر سه سنگ انجام داد و آنها افتخار کردند. تبلیغ کننده برای جلب رضایت مشتری می گوید که با خریدار معامله می کنم و به خریدار واقعی هم تخفیف می دهم.

قیمت های عجیب میلیارد دلاری برای فروش الماس

الماس اصل هستند، اما متخصص را نیز بیاورید!

در بسیاری از آگهی های فروش سنگ آسیاب اصل، آگهی دهنده ای که قیمت سنگش یک میلیارد تومان تعیین شده و ساکن ورامین تهران است، توجهم را جلب کرد. به او پیامک می‌دهم و از او می‌پرسم که آیا خودش سنگ‌ها را استخراج کرده یا خریده است؟ دوم اینکه آیا شناسنامه و آزمایشات کارشناسی و علمی روی سنگ الماس تراش انجام می شود یا خیر؟

تبلیغ کننده با انجام آزمایش های مختلف پاسخ می دهد. سختی سنگ ها 10 است و این کار درستی است. اما شما باید کار خود را انجام دهید و تخصص خود را انجام دهید.

اما هر بار که سوال اول را تکرار می کردم، او تمایلی به پاسخ دادن نداشت.

من به تبلیغ دوم می روم. وی که ساکن گلاب دره استان تهران است بابت 5 سنگ آسیاب الماس خود 50 میلیون تومان طلب کرده است. او در توضیح تبلیغ خود گفت که روی تمام الماس‌ها تست‌های خانگی انجام داده و سخت بوده است. او بعداً تأکید کرد که این تصاویر موجود است و نیازی به توضیح ندارد.

از این تبلیغ کننده هم می پرسم. اما از پاسخ او تعجب کردم. او عصبانی و عصبانی بود. وی در پاسخ به این سوال گفت: حالا که مال من است با این کارها چه کار می کنی؟ چیزی دست صد نفر بود و حالا مال من بود.

وی در مورد سوال دوم نیز گفت: بررسی تخصصی روی کلیه انجام نشده و آزمایشات بیشتر داخلی بوده است. سعی می کنم او را آرام کنم و اعتمادش را جلب کنم تا بتواند به سوالات دیگر من پاسخ دهد. اما هیچ سودی ندارد. بالاخره گفت می خواهی در خدمتم.

سومین تبلیغ کننده ای که در نظر گرفتم در میدان آرژانتین زندگی می کند و قیمتی برای دو 282 گرم سنگ آن تعیین نکرده است. وی در پاسخ به سوالات من گفت: من این سنگ ها را نگرفتم و از شخصی گرفتیم و آزمایش علمی انجام ندادیم. او همان آزمایش هایی را انجام داد که یخ را آب می کند، سنگ پول را پاک می کند، در آتش نمی سوزد.

اما تاکید می کند که اگر بخواهید برای شما تست علمی می گیریم چون این سنگ ها اصل و بسیار قدیمی هستند.

قیمت های عجیب میلیارد دلاری برای فروش الماس

سنگ هایی که معلوم می شود آب تقلبی هستند

جالب است بدانید ماجرای فروش الماس تنها به ایران مربوط نمی شود. در عوض، مردم در بسیاری از کشورها قیمت‌های کهکشانی را در سایت‌های فروش آنلاین تعیین می‌کنند و معتقدند هر سنگ سفید گردی می‌تواند یک الماس لونسدیل یا یک الماس ستاره‌ای باشد.

به عنوان مثال، یک تبلیغ کننده در ترکیه تصویر یک سنگ گرد سفید را منتشر کرد و آن را الماس اصلی لونسدالیت معرفی کرد. او برای این سنگ 25000 دلار درخواست کرد.

اما داستان این الماس گرانبها چیست؟

در واقع، چیزی که تبلیغ‌کنندگان از آن به عنوان سنگ آسیاب الماس یاد می‌کنند، تصور نادرستی از الماس‌های لونسدالیت یا الماس‌های ستاره‌ای است. به گفته یوگاندرا گوپتا، مدیر مؤسسه فیزیک شوک در دانشگاه ایالتی واشنگتن، این عنصر کمیاب زمانی تشکیل می شود که گرافیت در معرض گرما و استرس شدید قرار می گیرد، مانند محل برخورد شهاب سنگ.

خواص شگفت‌انگیز این ماده و ارتباط خانوادگی آن با الماس، آن را در بازار سنگ‌های قیمتی و مواد معدنی مطرح کرده است. اما مشکل اینجاست که الماس لونس دیالیت بسیار کمیاب است و تنها در آزمایشگاه های تخصصی می توان اصالت آنها را مشاهده کرد.

از سوی دیگر، دو سال پیش موسسه گوهرشناسی GIG در عمان در یک تحقیق علمی یکی از توپ های سفید و گرد مورد ادعای فروشندگان را بررسی کرد. پس از انتشار این تحقیق مشخص شد که این الماس لونسدالیت نبوده و در واقع آلومینا بوده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که گلوله‌های آلومینا یک ماده رایج و نسبتاً ارزان هستند که برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود. بنابراین به نظر می رسد سنگ هایی که در ایران به عنوان سنگ آسیاب الماس معرفی می شوند در واقع سنگ های طبیعی و کم ارزش هستند.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما