نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی و مراحل پیگیری آن

شرکت مخابرات در مواجه با جرم مزاحمت تلفنی مقررات خاصی دارد که عبارت است از این که برای بار اول پس از کشف ، ارتباط تلفنی مزاحم به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینههای مربوطه خواهد بود . به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس از دستگیری کلاهبردار و کشف یک فقره کلاهبرداری به ارزش 40 میلیارد ریال در پردیس خبر داد. رئیس پلیس فتا انتظامی کشور خبر داد: طی دو هفته اخیر، ۱۵ فقره باند کلاهبرداری رایانه ای که از بستر شبکههای اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام و تلگرام و سایتهای آگهی محور جهت فریب کاربران استفاده میکردند، به ارزش ریالی حدود ۴۸ میلیارد ریال شناسایی و متلاشی شدند. رییس پلیس فتا انتظامی کشور گفت: طی دو هفته اخیر ۱۵ باند در زمینه کلاهبرداری رایانهای در بستر شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام ، تلگرام و سایت های آگهی محور متلاشی شدهاند. به گزارش ایرنا، سردار علی اکبر جاویدان روز سهشنبه گفت: پس از شکایتهای متعدد شهروندان هرسینی از یک زن مبنی بر کلاهبرداری از آنها، رسیدگی موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت. سرهنگ بهزاد عبدیان در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی اعلام شکایت فردی به پلیس پردیس مبنی بر اینکه شخصی در سه سال پیش با خرید کشمش از وی کلاهبرداری کرده و متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پردیس قرار گرفت.

شکایت پلیس فتا اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علیاکبر جاویدان امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: پس از شکایت های متعدد شهروندان هرسینی از یک زن مبنی بر کلاهبرداری از آن ها، رسیدگی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. به گزارش ایسنا سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهارکرد: طی دو هفته اخیر برابر اقدامات فنی، تخصصی و عملیاتی صورت گرفته در راستای پرونده های تشکیل شده و رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا استان ها، ۱۵ فقره باند در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستر شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام و تلگرام شناسایی و متلاشی شدند. رئیس پلیس فتا انتظامی کشور خبر داد: طی دو هفته اخیر، ۱۵ فقره باند کلاهبرداری رایانه ای که از بستر شبکههای اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام و تلگرام شناسایی و متلاشی شدند. برای جادوگر کرج رقیب گردن کلفت پیدا شد؛ پیرمردی در ایذه، کلاهبرداری در شمال! وی با ایجاد شرکتهای صوری در داخل و خارج و جعل اسناد رسمی و غیررسمی اقدام به کلاهبرداری در حوزه واردات و صادرات می کرد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری زن رمالی که در ازای دعا برای رفع بیماری یک شخص از خانواده وی ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی 42 ساله که خود را یک خیر نیکوکار معرفی و در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی از شهروندان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده خبر داد. صراط: این متهم در سال ۹۴ از کشور خارج و به یکی از کشورهای همسایه متواری شده بود که با پیگیریهای قضایی و پلیس بین الملل ناجا به کشور بازگردانده شده است.به گزارش صدا و سیما، وی با تاسیس شرکتهای صوری در ایران و همچنین شرکتهایی در خارج از کشور و جعل برگههای رسمی و غیر رسمی؛ کلاهبرداری میکرد و بدون اینکه کالا وارد کند، مدارک جعلی ارائه میکرد. در صورتی که فرد مرتکب، از پرسنل ارگان های دولتی باشد، به انفصال ابد از کلیه خدمات دولتی نیز متهم می گردد. یکی دیگر از راه های تماس با پلیس فتا استفاده از شماره تلفن ویژه پلیس فتا است. وی ادامه داد: افراد شاکی به ماموران گفتند فردی پس از جلب اعتماد آنها و بهانه اینکه میتواند با قیمتی پائینتر از نرخ بازار برای احشام آنها نهادههای دامی در فصل زمستان تهیه کند، پس از دریافت مبالغ هنگفتی از آنها متواری و تلفن همراهش را نیز خاموش کرده است. رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری یک کلاهبردار و فروشنده اسکناس تقلبی خبر داد و گفت: متهم از طریق صفحه اینستاگرامی و واتساپ اقدام به فروش اسکناس جعلی با نصف قیمت می کرده است.

وی تصریح کرد: در اقدام بعدی ماموران کلانتری فاز یازده موفق به شناسایی متهم و محل اختفای وی شده و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. از نگهداری فیلم و عکس خانوادگی در کامپیوترهای خانگی و محل کار، موبایل، لپ تاپ و سایر اقلام دیجیتال قابل حمل بپرهیزید تا در صورت هک، گم شدن یا سرقت، به جز ضرر مالی، آسیب دیگری متوجه شما نگردد. آدرس و شماره تلفن زن صیغه ای,آدرس و عکس های زنان صیغه ای ایرانی تهرانی,ادرس زنان … اگر از صفحه تماس های خود با طرف مقابل عکس و اسکرین شات و یا رسید بانکی دارید، آن را می توانید در همین فرم بارگذاری کنید تا به عنوان مدرک در پرونده شکایتی شما ثبت شود و در پیگیری پلیس فتا اثر دارد. به همین دلیل ، علی الاصول ، وظیفه ذاتی پلیس فتا ، رسیدگی به شکایات و یا صدور حکم در خصوص جرایم اینترنتی موضوع قانون جرایم رایانه ای ، نبوده و این موارد ، بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری ، می بایست در دادگاه های کیفری ، مورد رسیدگی قرار گرفته و در مورد آنها ، حکم صادر شود .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از شکایت پلیس فتا نی نی سایت دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما